نماینده تبریز تاکید کرد: در حوادث سیل اخیر نمایندگان به عنوان وکلای مردم در صحنه به موقع حضور پیدا نمی کردند حتما هشتگ می‌زند که «نماینده‌ها کجا هستند» و یا در زمان بروز مشکلات «خبری از نمایندگان» نیست.

میرتاج‌الدینی

امیر محمد حسینی -  همشهری‌آنلاین: سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مجلس در واکنش به عکس های منتشر شده برخی نمایندگان در سیل اخیر گفت: برخی افراد در فضای مجازی به دنبال کشف حقیقت نیستند بلکه بیشتر به دنبال این هستند که هر کار مثبتی را نادیده گرفته و حتماجنبه های منفی آن رابزرگ نمایی کنند و نگذارند تاثیر مثبت خودش رادربین افکارعمومی بگذارد. او افزود: اگر برای نمونه درحوادث سیل اخیر نمایندگان به عنوان وکلای مردم درصحنه به موقع حضور پیدا نمی‌کردند حتما هشتگ می‌زند که نماینده‌ها کجا هستند و یا درزمان بروز مشکلات خبری ازنمایندگان نیست. 

میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سوال که برخی چنین رفتارهایی از سوی نمایندگان مجلس را پوپولیستی می‌دانند، گفت: برخی افراد در فضای مجازی به دنبال کشف حقیقت نیستند بلکه بیشتر به دنبال این هستند که هر کار مثبتی را نادیده گرفته و حتما جنبه‌های منفی آن را بزرگ کنند و نگذارند تاثیر مثبت خودش را در بین افکار عمومی بگذارد. اگر برای نمونه در حوادث سیل اخیر نمایندگان به عنوان وکلای مردم در صحنه به موقع حضور پیدا نمی کردند حتما هشتگ می‌زند که «نماینده‌ها کجا هستند» یا در زمان بروز مشکلات «خبری از نمایندگان» نیست. اگر هم نماینده ها به موقع در صحنه حضور پیدا می کردند و عکسی از آنها منتشر نشده و کسی مطلع نمی‌شد دوباره این گروه که فقط به دنبال خراب کردن فضا هستند همین را بهانه حمله خود قرار می دادند. بنابراین نمایندگان در راستای وظایف نمایندگی خودشان باید به سرعت در محل حادثه حضور داشته باشند و مصائب و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و مسئولان را در جریان بگذارند. این وظیفه طبیعی نمایندگان است و از گذشته این روال وجود داشته است.

 چرا انتشار عکس‌های نمایندگان در سیل پوپولیستی نیست؟ | نمایندگان نباید به فکر عکس گرفتن باشند | حتما هشتگ می‌زند که «نماینده‌ها کجا هستند»...

نماینده تبریز تاکید کرد: اینها جزو وظایف نمایندگان در حوزه انتخابی خودشان است. وقتی این نیت خوانی‌های منفی از سوی برخی افراد در فضای مجازی صورت می گیرد در واقع هدف آنها این است که هیچ انگیزه ای برای خدمت رسانی وجود نداشته باشد. اینها افکار منفی را در بین افکار عمومی رواج می دهند. 

رییس فراکسیون راهبردی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان نیز باید وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند و نباید به فکر عکس گرفتن و این گونه مسائل باشند. درواقع اطلاع رسانی معقول از دفاتر نمایندگان دراین باره لازم است از این باب که گفته نشود نمایندگان در حوادث اقدامی انجام نداده و اقدامات آنها اینگونه در بین جامعه نشان داده شود. بنابراین اطلاع رسانی‌ها باید درست و به موقع انجام شود تا فضا برای اینگونه رفتارهای خارج از عرف و اخلاق، باعث کاهش اعتماد عمومی نسبت به مسئولان و وکلای مردم، نشود. یعنی خدمات آنها به گونه‌ای در بین جامعه منتشر نشود که اصلا اقدامی انجام نداده‌اند. 

میرتاج‌الدینی افزود: با منطق برخی از افراد که در تلاش هستند فضای جامعه را به سمت بی اعتمادی سوق دهند می‌توان هر اقدام و عمل مسئولان را پوپولیستی و عوام فریبانه تلقی کرد. نمایندگان به دنبال حل مشکلات مردم و پیگیری جدی معضلات هستند و نباید این بخش از تلاش آن‌ها را نادیده گرفت.

کد خبر 695211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha