سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
۲ نفر

سیلاب امامزاده داود(ع) به بوستان جوانمردان رسید و حجم زیادی از گل و لای را با خود به نقاط پایین دست آورد،اما وجود حوضچه آرامش در این بوستان از روان شدن سیلاب در خیابان های منطقه پیشگیری کرد.

سیل - چالوس

به گزارش همشهری آنلاین، «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه۲۲ درباره این خبر گفت: «سیلاب سنگین رودخانه کن با ورود به حوضچه آرامش بوستان جوانمردان مهار شد و این حوضچه باعث شد تا سرعت سیلاب در این بخش کاهش پیدا کند و روان‌تر جریان داشته باشد. » به گفته محمدی این حوضچه آرامش که نقش آب بند را دارد، بسیار مستحکم ساخته شده است، به همین دلیل در سیلاب چند روز گذشته آسیب ندید. در همین راستا عوامل معاونت خدمات شهری به۲روش  دستی و مکانیزه به شکل مستمر این حوضچه را لایروبی می‌کنند تا گل و لای، تنه درختان و پسماند به پایین دست انتقال پیدا نکند و مانع جریان آب در پایین دست رودخانه نشوند.»

محمدی ادامه داد: «بارندگی‌های چند روز گذشته باعث شد تا سطح آب رودخانه کن بالا بیاید، اما به دلیل زمانبندی صحیح در پاکسازی‌های مداوم این بستر،جریان آب به شکل روان به پایین دست هدایت شد. ارتفاع و عرض کانال آب رودخانه کن در بوستان جوانمردان بسیار زیاد است و امکان بالا آمدن آب در این بوستان وجود ندارد، مگر اینکه در پایین دست مانعی وجود داشته باشد.»

 به گفته او تاکنون ده‌ها کامیون گل ولای از مسیر رودخانه جمع آوری شده است و با مشارکت امدادگران سازمان آتش نشانی جستجوی افراد مفقود شده در سیل امامزاده داوود در پایین دست رودخانه که در این منطقه قرار گرفته، در حال انجام است. علاوه‌براین به دلیل گل‌آلود بودن آب رودخانه کن، انتقال آب به دریاچه شهدای خلیج فارس امکان پذیر نیست و دریچه انتقال آب به خطوط انتقال آب بسته شده است.»

کد خبر 694639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha