رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از رصد هوایی و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان منطقه کن واقع در محدوده امامزاده داوود (ع) خبرداد و گفت: پایش هوایی از منطقه صورت گرفت و ۴ نفر سیل شناس از سازمان به منطقه اعزام شده‌اند تا وضعیت سیلاب را دقیق رصد کنند.

اولین تصاویر از میزان تخریب ها و امداد رسانی در سیل امامزاده داوود ۶ مرداد ۱۴۰۱

علی نصیری در گفتگو با همشهری آنلاین درباره سرریز شدن حجم زیاد آب از منطقه کوهستانی به منطقه زیارتی و بازار امامزاده داوود (ع) در نیمه شب گذشته گفت: سیل دیشب سبب خسارت‌های مالی و جانی به زائران و ساکنان این منطقه کوهستانی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: سوله بحران کوهسار و مدیریت بحران منطقه ۵ از لحظه وقوع حادثه تاکنون در حال آماده‌باش و ارائه خدمات به مردم هستند و همچنین به دلیل وضعیت آب وهوا این چند روز که ممکن است مجدد حادثه اتفاق بیفتد، همه ساختمان‌های سوله تهران در مناطق ۲۲ گانه آماده باش هستند. مردم تهران هم گوش به زنگ باشند برای دریافت کمک به سوله‌های بحران نزدیک سکونت‌شان مراجعه کنند.

او از اعزام ۴ سیل‌شناس متخصص به منطقه کوهستانی و سیل‌زده امامزاده داوود (ع) خبر داد و گفت: عوامل متعددی در بروز این حادثه دخیل است که مهمترین آن به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه مثل قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها ربط دارد اما با این وجود ۴ متخصص سیل‌شناس از ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران برای رصد و بررسی ریشه اصلی سیل به منطقه کن اعزام شده‌اند و پس از بررسی‌ها به طور قطع می‌توان دلیل حادثه را اطلاع داد.

او افزود: در واقع این منطقه در حوزه بخشداری کن و استانداری تهران است اما شهرداری تهران به دلیل همسایگی با این منطقه از همان دقایق اولیه حادثه، کمک‌رسانی را آغاز کرده است. 

نصیری با تاکید بر اینکه این منطقه به لحاظ جغرافیایی در دل کوهستان است و به همین دلیل به سختی خدمات‌رسانی می‌شود، گفت: کوهستانی بودن منطقه، نوع خدمات‌رسانی را متفاوت کرده اما با توجه به تلاش‌های هلال احمر، آتش‌نشانی تهران و سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها همه در حال انجام وظیفه به ساکنان هستند. اکنون حدود  ۴۰۰ نیروی انسانی، ۳۶ دستگاه خاور، ۱۴ دستگاه باب‌کت، دو دستگاه بیل، سه دستگاه جرثقیل، یک دستگاه لودر و دو کامیون به محل حادثه اعزام شده است. همچنین رصدهوایی در همان ساعات اولیه برای پایش موقعیت از منطقه انجام شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: چنانچه فرمانده عملیات در این حادثه اجازه پرواز و استفاده پهپاد را بدهند می‌توانیم از این ظرفیت هم استفاده کنیم.

کد خبر 693873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • نرگس IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 0
    وای چقدر وحشتناک مرسی از اطلاع رسانی دقیقتون
    • سرعت عمل دقت عمل فکر NL ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 0
      قربان وجود پر برکتت: میشِ بفرمائید چرا نظر حقیر غیر قابل انتشار بود؟ حیف این انقلاب که دست من و فوت بالیا و همشهری های پرکت افتاده.
  • مژده IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 2
    عالی،فوق العاده بود
  • ماسی عاشوری IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 0
    خبر کامل و جامعی بود .روایت سخن عالی مناظررخبرهای خوب شماهستیم
  • CA ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    9 1
    ديشب بايد مردم را تخليه ميكرديد امروز ديگه كار از كار گذشته
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      امشب و امروز عصر شدیدتر ه بارندگیها
    • ا IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 0
      دقیقا...حالا که بدبخت ها همشون مردن متاسفانه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    5 2
    این خبر چه اطلاع جدیدی به ما ساکنین تهران داد؟؟؟ یعنی چکار کنیم؟؟ گوش به زنگ باشیم یعنی چی؟؟؟ یعنی بیرون نرویم؟ یعنی از تهران بریم؟ یعنی در حاهای خاصی مستقر نشویم ؟؟؟ آخه یعنی چی؟؟؟
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    6 4
    سالهاست به تجاوز به حریم‌ها عادت کردیم
    • فاطمه IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      1 0
      برای مردم عادی یعنی به حریم رودخانه ها نروید. بقیه هشدار مربوط به ارگانهای مدیریت بحران و مثل آتش نشانی و ... است.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    3 1
    ای کاش فکری برای ساماندهی مردم سیل زده بکنند
  • شهروند IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    9 0
    بلا به دور ،مواظب این ۴۰۰ نیروی انسانی امدادی باشید ،اینها فرزندان ،برادران وپدران ما هستند ،خداوند نگهدار همگی این عزیزان ،
  • AU ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    5 0
    دوشنبه ۳ امرداد این خبر خود شما بود این درحالی است که اندکی پس از سیل تلخ در استان فارس، یک پیام در فضای مجازی، به ویژه واتس‌اپ و تلگرام می‌چرخد و از قول «ناسا»، خبر از باران وحشتناکی می‌دهد که نصف ایران را درگیر می‌کند؛ شایعه‌ای که با وجود انتشار گسترده، ریشه‌ای در واقعیت ندارد. و حالا این خبر امروز ، چرا جدی گرفته نشد ؟
    • توکلی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      2 0
      در همین صفحه شهری از جمله مدیرعامل خاکریز آب و چند مقام هواشناسی هشدار وقوع سیل به خصوص در غرب تهران داده شده بود. چرا اونو نمیگید؟