همشهری آنلاین: نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی از مسئولان ستاد حمل و نقل و سوخت کشور خواست تا با طرح موضوعات انحرافی، اجرای مصوبه مجلس در خصوص برداشت مترو از حساب صندوق ذخیره ارزی را به تاخیر نیندازند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن نریمان افزود: اگر اراده‌ای برای اجرای مصوبه مجلس وجود داشته باشد، طرح موضوعاتی مانند واگذاری تصمیم‌گیری به شورای اقتصاد بحث انحرافی است و در موقعیتی که ترافیک تهران شهروندان را کلافه کرده، بهتر است از پرداختن به مباحث انحرافی اجتناب شود. [مجلس به دنبال راهکار استفاده مترو از حساب ذخیره ارزی]

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که مهم نیست چه نهادی این مصوبه را اجرایی می‌کند، بلکه مهم این است که پس از گذشت 9 ماه از زمان تصویب، سرانجام باید مصوبه مجلس اجرایی شود، اظهار کرد: مسئولان مربوطه می‌بایست پاسخ دهند چرا نسبت به مترو بی‌مهری می‌شود و برای بهبود وضعیت مترو تا این میزان حاشیه‌سازی می‌کنند؟

وی با بیان این که کمیسیون عمران تا کنون گزارش مثبتی در مورد استفاده مترو از اعتبارات دولتی دریافت نکرده و این روند منفی نمایندگان را نگران کرده، اضافه کرد: هیات وزیران، شورای اقتصاد و هیات امنای حساب ذخیره ارزی باید تسهیل کننده اجرای مصوبه مجلس باشند تا مترو برای تامین اعتبارات ارزی مورد نیاز خود تا این حد دچار مشکل نشود.

نریمان در پایان با درخواست از دستگاه‌های دست اندرکار به منظور نجات شهروندان از ترافیک کلافه کننده تهران، تصریح کرد: راه حل مشکل ترافیک تهران توسعه حمل و نقل ریلی است و در حالی که مجلس با نظر کارشناسی نمایندگان اجازه برداشت از حساب ذخیره ارزی را به مترو داده، نگرانیم که نظریه کارشناسی مجلس قربانی مسائل حاشیه‌ای شود.

کد خبر 69303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز