مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

تا فروردین سال آینده، 5/12 کیلومتر مترو ساخته خواهد شد

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، در حاشیه افتتاح پردیس سینمایی پارک ملت در جمع خبرنگاران گفت: بنا داریم سال آینده نیز در متروی تهران به همین شکل کار کنیم و تا فروردین ماه  5/12 کیلومتر مترو خواهیم ساخت و به مردم تحویل می‌دهیم.

وی از پردیس سینمایی پارک ملت به‌عنوان عیدی شهرداری به شهروندان تهرانی یاد کرد و افزود: مجموعه‌های فرهنگی، آثار خود را در سطح جامعه می‌گذارند و در همه حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی توجه به این موضوع در دستور کار شهرداری است.

وی اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی بستر و مسیر حرکت ما را در ابعاد مختلف فراهم می‌کند و امیدوارم شهرداری در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و به‌ویژه سینما که هنری جذاب، مردمی و تاثیر‌گذار است، بیش از گذشته فعالیت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تهران نمی‌تواند از صندوق ذخیره ارزی استفاده کند، تصریح کرد: طبق قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است شهرداری‌ها می‌توانند از امسال از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود برطرف شده و شهرداری‌ها بتوانند از این صندوق استفاده کنند.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که علت این مخالفت‌ها چیست، یادآور شد: نمی‌دانم؛ امیدواریم دولت موافقت کند تا ما از این صندوق استفاده کنیم.

قالیباف در مورد طرح مسکن نوسازان نیز ابراز داشت: براساس تعهد شهرداری این طرح در زمانبندی اعلام شده تحویل داده می‌شود.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: با بانک مرکزی هماهنگی‌های نهایی در این زمینه انجام شده است و فکر می‌کنم در آینده نزدیک مرحله دوم این طرح اعلام شود.

وی با بیان اینکه جایی که ما می‌سازیم مشخص نیست و به این ترتیب دست دلال‌ها کوتاه خواهد شد، بیان داشت: شهرداری مسئول سایر بخش‌های ساخت ‌و ساز در شهر نیست؛ اما جایی که شهرداری مسئول باشد حتماً به تعهد خود عمل می‌کند.

قالیباف متذکر شد: بازار مسکن در حال حاضر راکد است، نمی‌خواهم بگویم بازار راکد بازار خوبی است.

بازار راکد همان قدر ضرر دارد که گرانی مضر است. بهتر است که بازار راکد نباشد و تورم هم نباشد؛ چرا که وقتی هم تورم باشد و هم رکود،مردم در بحث مسکن بیشتر تحت فشارقرارمی گیرند.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات پیش‌آمده تکلیف متروی تهران چیست؟ اظهار داشت: ما از صندوق ذخیره ارزی فعلاً نمی‌توانیم استفاده کنیم، مشکلاتی ایجاد شده‌است، اما شهرداری تهران به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

قالیباف با اشاره به اینکه در سال‌جاری 5/2کیلومتر مترو در تهران ساخته شده است، گفت: تا فروردین‌سال آینده 5/12 کیلومتر مترو به مردم تحویل خواهیم داد.

شهردار تهران اظهار کرد: بنا داریم سال آینده نیز به همین شکل کار کنیم. اگر حمایت شویم حتماً با سرعت بیشتری مشکلات را حل‌وفصل خواهیم کرد.

کد خبر 68027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز