جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
۲ نفر

بیمارستان «روزبه» به عنوان نخستین بیمارستان آموزشی روانپزشکی کشور این روزها نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری برای خدمات‌دهی بهتر و سریع‌تر دارد.

روزبه

به گزارش همشهری آنلاین،رئیس بیمارستان روزبه از خیران دعوت کرد بخشی از هزینه امور خیرشان را به این بیمارستان بسیار تأثیرگذار درحوزه درمان بیماری‌های روانپزشکی اختصاص دهند. دکتر «شاهین آخوندزاده» گفت: «در این بیمارستان بیمارانی هستند که وقتی مرخص می‌شوند حتی پول رفتن تا خانه و شهرشان و حتی تهیه لباس را ندارند.»

او گفت :« اکنون  بیمارستان روزبه ۲۰۹ تخت فعال در بخش‌های زنان، مردان و کودکان دارد. اما نسبت به استانداردهای دنیا عقب هستیم. مثلاً اورژانس کودکان نداریم یا درمانگاه بیمارستان فقط یک اتاق ویزیت دارد، در حالی‌که با توجه به تعداد بیماران مراجعه‌کننده، خیلی کم است.»دکتر آخوندزاده از دلیل افزایش بیماران گفت: «همیشه بعد از هر بحران، شمار مراجعان افزایش می‌یابد. مثل شرایط پساکرونایی که اکنون کم و بیش در آن واقع شده‌ایم. طبق عرف ما ایرانی‌ها برای تسلای بازماندگان درگذشتگان مراسم سوم، هفتم و چهلم برگزار می‌شود تا افراد در کنار یکدیگر عزاداری کنند و آرامش بگیرند. در حالی که طی دوره کرونا افراد در تنهایی بیمارداری و عزاداری کردند که همین عامل، اختلالات روانپزشکی را شعله‌ور می‌کند.»

دکتر آخوندزاده تأکید می‌کند که دوای درد امروز جامعه ما مهربانی است: «باید مهربان باشیم. اول از همه با اعضای خانواده و اطرافیان، بعد با دوستان و دیگر اعضای جامعه. با کمک کردن و مهربانی می‌توان مشکلات را کاهش داد. اینطوری سختی‌ها قابل تحمل‌تر می‌شود.»

کد خبر 690901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha