یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که نخست وزیر موقت این رژیم با تعطیلی سفارت آن در اریتره موافقت کرد.

لاپید

به گزارش همشهری آنلاین، سایت روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" اعلام کرد، یائیر لاپید، نخست ‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با توصیه وزارت خارجه برای تعطیلی سفارت این رژیم در اریتره موافقت کرد.

این توصیه پس از آن مطرح شد که دولت اسمره در طول دو سال اخیر اجازه ورود سفیر اسرائیلی را با وجود اینکه انتصاب او را در نهایت تایید کرده بود، نداد.

کابینه رژیم صهیونیستی ژوئیه سال گذشته "اسماعیل خالدی" را به عنوان سفیر خود در اریتره منصوب کرد اما تایید انتصاب او از سوی دولت اریتره بدون اعلام هیچ توضیحی به تعویق افتاد و اسمره مدت‌ها از تایید انتصاب او خودداری کرد اما در نهایت با او موافقت کرد.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که عملکرد مبهم دولت اریتره موجب غیاب چهار ساله سفیر اسرائیل در اسمره شد.

این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، کارمندان بسیاری در خانه‌های خود مانده‌اند بدون اینکه هیچ کاری انجام دهند و دولت نیز ماهانه ده‌ها هزار دلار هزینه اجاره مسکن و معاش کارمندان سفارت‌هایی را می‌پردازد که هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهند.

آخرین سفیر رژیم صهیونیستی در اریتره سپتامبر ۲۰۱۸ اسمره را ترک کرد و از آن زمان هیچ سفیری در این کشور تعیین نشده و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گهگاهی یک مسؤول موقت را برای سفارت تعیین و اعزام می‌کند، تا آوریل ۲۰۲۰ مسؤول امنیتی سفارت تنها نماینده رژیم صهیونیستی در اریتره بود و همسر او نیز مسؤولیت کارهای اداری سفارت را بر عهده داشت.

سایت آحارونوت اوایل آوریل ۲۰۲۰ و پس از شیوع ویروس کرونا در جهان اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته ساختمان سفارت را تخلیه کرده و آن را تعطیل کند و از آن زمان نیز این سفارتخانه رها شده است.

کد خبر 689462
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha