شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به همت یک شرکت دانش بنیان، شبکه یکپارچه و هوشمند تعمیر و نگهداری پله برقی‌ها و آسانسورها را راه‌اندازی می‌کند.

پله برقی مترو

به گزارش همشهری آنلاین، محمد قندیلی، مدیر مرکز نوآوری و شرکت دانش‌بنیان سمنان در حاشیه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران، به تمرکز این شرکت برای ایجاد شبکه یکپارچه و هوشمند تعمیر و نگهداری پله‌برقی، آسانسور و پل‌های مکانیزه عابر پیاده اشاره کرد و گفت: مزیت اصلی این کار این است که دستگاه‌ها به صورت هوشمند و برخط پایش و پیمایش می‌شوند و قبل از آنکه دچار خرابی شوند، عملیات تعمیر و نگهداری، پیش‌بینانه بر اساس شرایط وضعیت دستگاه ها تعریف و انجام شود.

او تصریح کرد: اکنون عملیات تعمیر و نگهداری پله‌برقی‌ها و آسانسورها در مترو به صورت دوره‌های زمانی مشخص و یا بر اساس وقوع خرابی و رخداد اضطراری انجام می‌شود. یعنی اگر دستگاهی خراب شود آن را سرویس می‌کنند. در حالی که در شبکه یکپارچه و هوشمند که توسط شرکت ما طراحی شده، علاوه بر امکان تعریف عملیات پیشگیرانه و اضطراری، براساس مانیتورینگ شرایط و وضعیت برخط دستگاه‌ها، عملیات پیش‌بینانه نیز تعریف می‌شود. از این طریق، ضمن کاهش هزینه‌ها و هدفمندسازی عملیات تعمیر و نگهداری، عمر مفید دستگاه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و مهم‌تر از آن، تعداد خرابی و مدت خاموشی و توقف دستگاه‌ها نیز کم خواهد شد.

او افزود: ما به عنوان یک واحد فناوری دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری سمنان هستیم و تصمیم داریم تمامی قطعات پله‌برقی را بر پایه دانش و فناوری نوین بومی‌سازی کنیم.

کد خبر 688685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شرکت مهندسین مشاور IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام ،ممکنه اسم شرکت دانش بنیان رو بفرمایید