همشهری آنلاین: هشت منطقه ویژه اقتصادی جدید به جمع ۱۶ منطقه ویژه فعال در کشور اضافه شد.

محمود صلاحی، مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد در گفت‌وگو با ایسنا از نهایی شدن مصوبات ایجاد ۸ منطقه ویژه اقتصادی جدید در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

صلاحی گفت: ۸ منطقه ویژه‌ای که سال گذشته از سوی دولت مصوب شده و با امضای رییس جمهوری به مجلس ارسال شده بود با تصویب در شور اول کمیسیون اقتصاد به‌زودی در صحن علنی مجلس مطرح و مصوب می‌شود.

وی افزود: این مناطق شامل نمین اردبیل، سمنان، مهران ایلام، اسلام آباد غرب در کرمانشاه، بندر امام خمینی (ره) خوزستان، بندر نوشهر، مازنداران، رفسنجان و جازموریان در کرمان است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به فعالیت‌ ۱۶ منطقه ویژه در کشور عنوان کرد: با آغاز به کار ۸ منطقه ویژه جدید، تعداد مناطق فعال کشور به ۲۴ منطقه ویژه اقتصادی که از قوانین و تسهیلات ویژه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برخوردار است، می‌رسد.

وی درباره چگونگی آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای مناطق ویژه جدید هم گفت: برای تصویب نهایی مناطق ویژه جدید و حتی پیشنهاد اولیه آن استانداری که ایجاد منطقه ویژه از آن درخواست شده باشد تعهد مربوط به ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن، زمین بلامعارض را ارائه داده و حتی پس از تایید محیط زیست درباره ایجاد منطقه مذکور بحث و بررسی می‌شود.

وی همچنین خبر داد که ماده ۲۸ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد درباره نحوه فعالیت موسسات بیمه داخلی و خارجی اصلاح شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه راه برای فعالیت‌ بیمه‌های خارجی در مناطق آزاد باز شده است، گفت: بر اساس اصلاحیه جدید شعب و نمایندگی‌ بیمه‌های خارجی مجاز به سرمایه‌گذاری و تاسیس دفاتر نمایندگی خود در مناطق آزاد شدند.

وی افزود: فعالیت بیمه‌های خارجی در مناطق آزاد تابع مقرراتی است که به پیشنهاد بیمه مرکزی ایران و تصویب هیات وزیران رسیده باشد.

صلاحی در ادامه با اشاره به بحران مالی در دنیا عنوان کرد: در حال حاضر بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌های خارجی در مناطق آزاد و کشور فراهم شده است.

کد خبر 68467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز