سرهی هایدای فرماندار منطقه لوگانسک گفت که نیروهای روسیه کنترل بیشتر شهر کلیدی سیویرودونتسک در شرق اوکراین را در دست دارند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین، سیویرودونتسک یک شهر کلیدی در منطقه دونباس شرقی اوکراین است.

هایدای، فرماندار منطقه لوگانسک در تلگرام گفت: «نیروهای مسکو بخش بزرگی از سیویرودونتسک را کنترل می‌کنند. منطقه صنعتی هنوز در اختیار ما است، هیچ روسی در آنجا نیست. درگیری فقط در خیابان های داخل شهر جریان دارد.»

روسیه پیش از این روز سه شنبه ادعا کرده بود که کنترل کامل مناطق مسکونی را در اختیار دارد.

منطقه دونباس شامل دونتسک و لوهانسک و شهرهای سیویرودونتسک و لیسیچانسک که توسط رودخانه‌ای از هم جدا شده‌اند، آخرین مناطقی بودند که هنوز تحت کنترل اوکراین بودند.

هایدای گفت که اگرچه لیسیچانسک کاملا تحت کنترل اوکراین است، اما تحت گلوله‌باران قدرتمند قرار دارد. او همچنین مدعی شد که نیروهای روسیه به طور عمد بیمارستان‌ها و مراکز توزیع کمک‌های بشردوستانه را هدف قرار می‌دهند.

او افزود: «تخریب بسیار زیاد است.»

دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که احتمالا ۱.۶ میلیارد نفر در اثر بدتر شدن پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

گوترش گفت: «تاثیر جنگ بر امنیت غذایی، انرژی و مالی سیستماتیک، شدید و در حال افزایش است.»

کد خبر 682101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فریدون IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    اوکراین تمام شد رفت این حرفهای چرت و پرت که روسیه عمدا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد دروغ محض است سی میلیون نفر در اوکراین در حال زندگی هستند روس‌ها جنگی آغاز نکرده اند عملیات ویژه شامل نازی زدایی ، نجات مردم روس زبان ، عدم عضویت اکراین در ناتو ، درود بر روسیه قدرتمند درود بر پوتین کبیر ، مرگ بر آمریکا و یاران جیره خوارش و رسانه های پاچه خور وابسته به آن