سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای این کشور، کنترل ۹۷ درصد از شهر لوهانسک در شرق اوکراین را در اختیار دارند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، شویگو گفت که نیروهای روسیه بخش‌های مسکونی شهر کلیدی سیویرودونتسک در شرق را تصرف کرده‌اند و در حال مبارزه برای کنترل یک منطقه صنعتی در حومه آن و شهرهای مجاور هستند.

سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک به آسوشیتدپرس گفت که نیروهای روسی کنترل حومه صنعتی شهر را در دست دارند.

او در این خصوص گفت: «سخت‌ترین نبردهای خیابانی ادامه دارد. وضعیت دائما تغییر می‌کند، اما اوکراینی‌ها در حال دفع حملات هستند.»

هایدای گفت که در نزدیکی لیسیچانسک، دیگر شهر دونباس که در برابر حملات روسیه مقاومت می‌کند، سربازان روسی یک بازار محلی، یک مدرسه و یک ساختمان دانشکده را گلوله‌باران کرده‌اند که دومی ویران شده است.

او مدعی شد: «تخریب کامل شهر در حال انجام است. گلوله‌باران روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به‌طور قابل توجهی تشدید شده است. روس‌ها از تاکتیک زمین سوخته استفاده می‌کنند.»

وزیر دفاع روسیه نیز گفت که نیروهای روسی در حال انجام حملات خود به سمت شهر پوپاسنا در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب سیویرودونتسک هستند و کنترل لیمان و اسویاتوهیرسک و ۱۵ شهر دیگر در منطقه را به‌دست گرفته‌اند.

شویگو گفت: «از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین، ۶۴۸۹ سرباز اوکراینی اسیر شده‌اند که ۱۲۶ نفر از آنها در ۵ روز گذشته به اسارت درآمده‌اند.»

کد خبر 681744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha