سازمان بهداشت پرتغال (DGS) روز چهارشنبه ۱۹ مورد جدید آبله میمونی را گزارش کرد و به این ترتیب شمار کل عفونت‌های ثابت‌شده در یکی از کانون‌های اصلی شیوع اخیر بیماری به ۱۱۹ مورد رسید.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این سازمان همچنین گفت همه موارد تاییدشده این بیماری ویروسی معمولا خفیف در مردان عمدتا زیر ۴۰ سال یافت شده است.

به گفته سازمان بهداشت پرتغال موارد بیماری در این کشور تحت پیگیری بالینی قرار دارند، اما همه این افراد وضعیت پایداری دارند و هیچکدام بستری نشده‌اند.

قبلا وزارت بهداشت اسپانیا نیز روز دوشنبه ۱۲ مورد جدید آبله میمونی گزارش کرده و شمار کلی موارد بیماری در این کشور به ۱۳۲ مورد رسیده بود. این افزایش ناگهانی در موارد بیماری در اسپانیا به ای علت که داده‌های مربوط بیماری در روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه منتشر نمی‌شود.

گرچه وزارت بهداشت اسپانیا جزئیاتی درباره منشا موارد ابله میمونی منتشر نکرده است، اما اغلب این موارد در منطقه مادرید پایتخت این کشور رخ داده‌اند. همه این بیماران نیز دارای علائم خفیفی هستند و در خانه ایزوله شده‌اند.

اسپانیا، پرتغال بریتانیا کشورهایی هستند که بیشترین موارد بیماری را در این شیوع آبله میمونی در خارج از آفریقای مرکزی و غربی، محل شیوع بوم‌گیر یا آندمیک آبله میمونی گزارش کرده‌اند

از طرف دیگر وزارت بهداشت امارات نیز روز دوشنبه شناسایی سه مورد جدید آبله میمونی را اعلام کرده بود. اعلام این موارد جدید آبله میمونی یک هفته پس از اعلام شناسایی نخستین مورد بیماری دراین کشور انجام می‌شود.

وزارت بهداشت امارات جزئیاتی درباره افراد مبتلا ارائه نکرده است. نخستین مورد آبله میمونی در امارات زن ۲۹ ساله‌ای بود که از آفریقای غربی به این کشور وارد شده بود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید آبله میمون بیماری ویروسی است که از طریق تماس نزدیک یک شخص با ضایعات پوستی، مایعات بدنی، قطرک‌های تنفسی فرد بیمار و نیز اشیای آلوده این ترشحات مانند ملحفه منتقل می‌شود.

کد خبر 680603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha