سارقان در دزدی از یک کلیسای تاریخی در شهر نیویورک، یک فرشته را هم گردن زدند. اسقف بروکلین می‌گوید که این دزدی، بی‌احترامی به کلیسا و از روی نفرت بوده است.

کلیسای کاتولیک بروکلین

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس می‌گوید فردی که وارد محراب کلیسای شهر نیویورک شده، یک یادگار طلای ۲ میلیون دلاری را دزدیده و سر مجسمه یک فرشته را هم بریده است. 

کلیسای کاتولیک رومی سنت آگوستین، معروف به نتردام در محله پارک اسلوپ بروکلین، در هنگام سرقت، به خاطر تعمیرات تعطیل بوده است. به گفته فرانک تومینو، کشیش کلیسا، دوربین‌های امنیتی کلیسا هم به سرقت رفته است. 

به گفته کشیش، دزد یا سارقان، با یک اره حرفه‌ای، محافظ فلزی را بریده‌اند و با محفظه‌ای که به زمان افتتاح کلیسا در دهه ۱۸۹۰ متعلق بوده، خارج شده‌اند. 

پلیس گفته است که این محفظه، جعبه‌ حاوی اقلام مرتبط با عشای ربانی، از طلای ۱۸ عیار ساخته و با جواهرات تزئین شده و ارزش آن ۲ میلیون دلار است. به گفته کشیش کلیسا، این اثر به دلیل ارزش تاریخی و هنری، غیر قابل جایگزینی است. 

این شاهکار گران قیمت تاریخی، ظاهرا به شیوه‌ای بسیار مطمئن تحت محافظت بوده است. گاو صندوق کشیش‌ها هم باز شده، اما داخل آن چیزی نبوده است. نان مخصوص عشای ربانی هم به زمین انداخته شده است. 

به گفته کشیش سارق یا سارقان برای ورود به این مکان تاریخی زحمت زیادی کشیده و قصدش آسیب مادی و معنوی به کلیسا بوده است. 

تصاویر | سرقت میلیون دلاری آثار تاریخی از کلیسای مشهور |  سارقان یک فرشته را گردن زدند!

تصاویر | سرقت میلیون دلاری آثار تاریخی از کلیسای مشهور |  سارقان یک فرشته را گردن زدند!

منبع: ترجمه از گاردین با تلخیص. 

کد خبر 680289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha