کتاب «قلبم می‌نویسد» نخستین مجموعه شعر «مهدی کریمی تفرشی»، اقتصاددان که تا کنون هشت عنوان کتاب در حوزه تجارت و اقتصاد منتشر کرده است در غرفه انتشارات هزاره ققنوس رونمایی شد.

کتاب

همشهری آنلاین- فرشاد شیرزادی:  مهدی کریمی تفرشی در این مراسم عنوان کرد: «وقتی شاعری مانند زنده‌یاد احمد شاملو می‌گوید «عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد» نشان از این دارد که «عشق» از سالیان دور بوده و حضور داشته و با مصائب گوناگون در متن زندگی «انسان» ادامه خواهد یافت. به همین دلیل سعی کرده‌ام که در مجموعه شعرم، چنان تلاش کنم که شاید آیندگان بگویند یک دو هجای عشق را سروده است.

وی گفت: «سخت است که اقتصاد را با شعر پیوند زد اما من سعی کردم تمام تلاشم را بکنم تا این کار دشوار انجام شود. اگر در بحبوحه کار و مشغله‌های کلان به انسان و عشق مانند شاعران بزرگ  بنگریم، شاید بتوان دریچه‌ای به سوی روشنی، نور و شعر گشود.»

کریمی تفرشی در این مراسم گفت: «دو سال قبل در مالزی به عنوان کارآفرین نمونه جهان اسلام برگزیده شدم اما این مهم هم مرا اقناع نکرد. با وجود اینکه میان ۵۸ کشور اسلامی توانستم پرچم مقدس کشورم را به اهتزاز درآورم، و با وجود اینکه تا به امروز ۸ عنوان کتاب در حوزه اقتصاد تألیف کرده‌ام جای خالی شعر را در این بین واقعاً احساس می‌کردم و می‌کنم.»

 مراسم رونمایی کتاب «قلبم می‌نویسد» در نمایشگاه کتاب برگزار شد

وی ادامه داد: پس از این مجموعه قصد دارم رمانی بنویسم و از سوی ناشرم راهی بازار کتاب کنم. به گمانم اغلب ایرانی‌ها قریحه شعر و ادبیات دارند. در خانه هر ایرانی دو کتاب وجود دارد: یکی قرآن کریم و دیگری حافظ. پدر و پدربزرگم از کودکی‌ام حافظ‌خوانی می‌کردند و همین دلیل علاقه‌مندی من به شعر شد. در ادامه روند مطالعاتم متون کلاسیک و به فرض شاهنامه و سعدی را هم خواندم اما دریافتم که نبض شعر معاصر ما همان شعر سپید است.

وی تأکید کرد: در شب شعرهای یوسفعلی میرشکاک و برخی بزرگان دیگر هم شرکت کرده‌ام و تجربیات مختلفی را از این رهگذار به دست آورده‌ام. به نظرم اگر شعر سپید به درستی سروده شود، این قالب شعری همچنان می‌تواند حتی برای نسل‌های آینده هم مخاطب داشته باشد. کتاب «قلبم می‌نویسد» حاصل تنها یک سوم دست‌نوشته‌هایم است و آنها را کوتاه و فشرده و پالوده کرده‌ام.»

کد خبر 677425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha