همشهری آنلاین: مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای بخشی از مؤسسه همشهری و تنها مرکز پژوهشی وابسته به ژورنالیسم حرفه‌ای در ایران است.

مطالعه در حوزه علوم ارتباطات، رسانه و دانش‌های مرتبط، شناخت و سنجش باورها، نگرش‌ها، دیدگاه‌ها و انتظارات مخاطبان روزنامة همشهری، سنجش و ارزیابی مطالب روزنامه همشهری به منظور تعیین میزان دستیابی به اهداف مورد نظر در جهت ارتقای سطح کیفی و محتوایی مطالب روزنامه از جمله فعالیت‌های اصلی این مرکز است.

نتایج تحقیقاتی این مرکزدر اختیار مدیریت ارشد و هیأت تحریریه روزنامه همشهری قرار می‌گیرد. دکتر عبدالله گیویان مسئول مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای است

از جمله فعالیت‌های پژوهشی این مرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پژوهشهای مورد نیاز مدیریت ارشد و هیأت تحریریه،  گردآوری اطلاعات و شناسایی موضوعات مهم برای برنامه ریزی های آتی

ارزیابی محتوای مطالب روزنامه از نظر میزان انطباق با اهداف و سیاستهای مدون

بررسی و شناخت نیازها،انتظارات و دیدگاه های مخاطبان و آراء آنها در مورد جذابیت مطالب روزنامه 

مطالعه در زمینه نقش و تحولات فناوری ارتباطی و رسانه ای و تأثیر آن بر آینده روزنامه

مطالعه در زمینه دانشهای مرتبط با رسانه از قبیل مطالعات فرهنگی ، اجتماعی،اقتصادی، سیاسی و غیره

برگزاری نشستهای علمی _ تخصصی در جهت گردآوری  و تنظیم آراء محققان و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و همچنین افکار عمومی در مورد نیاز ها و خواستهای جامعه از مطبوعات

پژوهش در زمینه مسائل و مشکلات اجرایی سازمان و دستیابی به شیوه های اجرایی مطلوب

این مرکز علاوه بر بهره گیری از روشهای پژوهشی مختلف ، از شیوه‌های متداول و سنتی تحقیق در ارتباطات (اعم از نظرسنجی و تحلیل محتوا) گرفته تا شیوه‌های جدید تر (مانند نشانه شناسی، نظر سنجی تلفنی و تحلیل گفتمان)، در پی تحقق اهداف و ماموریت‌های یاد شده است.

این مرکز از همکاری و مشاوره کلیه صاحبنظران استقبال می‌کند و در صدد توسعه شیوه‌های برقراری ارتباط دو سویه با مخاطب است.

نشانی: تهران خیابان آفریقا بلوار گلشهر ساختمان آی تک طبقه چهارم

تلفن : 22021161- 22021116

پست الکترونیک: pajohesh@hamshahri.org

کد خبر 6773

برچسب‌ها