عادل فردوسی پور مجری محبوب تلویزیون و برنامه نود که استاد دانشگاه صنعتی شریف است، در جمع دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه درباره امید به آینده و تلاش برای موفقیت سخنرانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، فردوسی‌پور در این مراسم گفت:‌ یاد بگیریم با تمام موانعی که سر راهمان می گذارند بجنگیم!

عادل فردوسی پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیریت شبکه سه کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صدا و سیما به‌شمار می‌رفت.

عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند «بهترین گزارشگر فوتبال»، «بهترین مجری» و «بهترین چهره تلویزیونی» را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است. او در کنار تهیه و اجرای برنامه‌های فوتبالی در تلویزیون و فضای مجازی، آثاری را نیز ترجمه کرده و از مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف است.

کد خبر 676451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • امید US ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 5
    آقای فردوسی پور گفتن به موفقیت ها وهدفی که توی زندگی تون میخاید بهش برسید باید تلاش کرد و سختی‌ها و چالشها ورنجی که تو راه تون هست باید تحمل کرد تا به اون هدف تون برسید؟نگفتن که گرونی،ماکارونی،تخم ومرغ وروغنی که بدون این ۴ قلم بخوای یه غذای ابتدای دیگه ای هم آشپزی کنید به یکی،دوتا ازاین ۴قلم که گرون احتیاج صددرصدهست؟
    • حقگو IN ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      4 2
      خودتم نفهمیدی چی گفتی