دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: قرار است کاروان امدادرسان سازمان ملل با حمایت کلاه‌آبی‌های این سازمان به منطقه تحت کنترل شورشیان توتسی در شرق کنگو وارد شود.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، ده‌ها هزار تن از آوارگان در روتشورو (Rutshuru) و کیوانیا (Kiwanja) منتظر کمک‌های دارویی، آب و مواد غذایی هستند. بیشتر کودکان بیمار شده‌اند و امداد گران نگران شیوع بیماری وبا در منطقه  هستند.

این نخستین بار پس از آغاز درگیری‌ها در شمال گوماست که سازمان‌های امداد بین‌المللی می‌توانند به این منطقه دسترسی پیدا کنند.

گلوریا فرناندز (Gloria Fernandez)، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه هیات سازمان ملل از شورشیان و نیروهای دولتی در گوما خواست امکان خروج را برای آوارگان به منظور دسترسی به اقلام امدادی فراهم کنند.

در همین حال برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) اعلام کرد پیش از توزیع مواد غذایی ابتدا باید تعداد آوارگان شمارش شوند و این روند تا فردا به طول می‌انجامد.

اتحادیه اروپا تخمین می‌زند در مجموع 1.6 میلیون آواره در شرق کنگو به سر می‌برند. در همین حال، گروه‌های امدادرسان در جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کردند دست کم 250 هزار نفر از زمان تشدید درگیری‌ها در ماه اوت گذشته تاکنون بی‌خانمان شده‌اند.

کد خبر 67343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز