در اکتبر ۲۰۲۱، «هوراسیو پاگانی» مدیر ارشد شرکت پاگانی، به جزئیاتی درباره ابرخودروی جدید این شرکت پرداخت. ابر خودرویی که اسم رمز آن C10 است.

پاگانی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، در آن زمان، پاگانی تاریخ دقیقی برای معرفی این خودرو نداشت، اما به احتمال پرده‌برداری از آن در ژوئن یا سپتامبر سال جاری اشاره کرد. این موضوع با گزارش جدیدی همراه است که منابعی در آن می‌گویند ممکن است، پاگانی سوپراسپرت جدید خود را در روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) معرفی کند.

در حالی که هنوز تاریخ رسمی نداریم، پاگانی اعلام کرد که قصد دارد این خودرو را در موزه لئوناردو داوینچی شهر میلان معرفی کند.

سوپراسپرت جدید پاگانی بر روی کاهش وزن برای بهبود تسلط بر رانندگی تمرکز خواهد کرد. دقیقا مشخص نیست که به چه معناست، همانطور که هوراسیو توضیح بیشتری نداد.

C10 دارای نسخه جدیدی از موتور مرسدس AMG توربوشارژر دوقلو ۶.۰ لیتری ۱۲ سیلندر است. پاگانی جزئیات خروجی خودرو را اعلام نکرده است، اما این شرکت گفته که باید شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ اسب بخاری نسبت به مدل هوایرا باشیم. این ابرخودرو هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس دوکلاچ عرضه خواهد شد.

هیولایی با اسم رمز C10 | پاگانی ابرخودروی جدیدش را شهریور معرفی خواهد کرد
پاگانی هوایرا

معرفی C10 باید یک اتفاق هیجان‌انگیز باشد، اگرچه کسانی که منتظرند قبل از ثبت سفارش ببینند این خودرو چه شکلی است، از اینکه بدانند چنین شانسی وجود ندارد، ناامید خواهند شد. پاگانی قصد دارد حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ نمونه از این ابرخودرو جدید تولید را کند که شامل کوپه، رودستر و مدل‌های خاص می‌شود. این شرکت سال گذشته فاش کرد که همه آنها خریدار دارند.

C10 می‌تواند یکی از آخرین خودروهای صرفا احتراقی این برند باشد. پاگانی بر این باور است که می‌تواند دست‌کم تا سال ۲۰۲۶ به تولید خودروهای احتراقی ادامه دهد؛ پیش از آنکه تشدید مقررات آلایندگی بتواند پاگانی را مجبور کند تا نیروی هیبریدی را به خودروهای خود بیفزاید. یک خودروی تمام الکتریکی نیز امکان‌پذیر است، زیرا این شرکت از سال ۲۰۱۸ بر روی آن کار می‌کند. با این حال، مشتریان پاگانی هنوز علاقه‌ای به چنین مدلی نشان نداده‌اند.

کد خبر 672913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha