همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی یکشنبه 12 آبان در باره اختلافات پیش‌آمده میان نمایندگان و نماینده دولت در مجلس صحبت کرد.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی در جلسه‌ علنی مجلس ابتدا با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختران گفت: در آستانه‌ روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا هستیم.

این روز ارزشمند که نماد استقلال‌طلبی و حق‌طلبی ملت ایران است را به دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز و ملت مبارز ایران تبریک عرض می‌کنم.

لاریجانی به دنبال گزارش ابوترابی‌فرد نایب رییس اول مجلس در مورد موضوع پیش آمده بین چند تن از نمایندگان و نماینده‌ دولت در مجلس در روز چهارشنبه گذشته، با تشکر از آقای رسایی و زارعی که همان روز مساله را با دقت دنبال کردند، گفت: این نشان می‌دهد که این‌جا تقسیم‌بندی‌ها در مصالح ملی، تقسیم‌بندی‌های سیاسی نیست و این جای خوشحالی دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مساله‌ کمک به مساجد و کتابخانه‌ها روال مشخصی دارد، تصریح کرد: گاه شده که نمایندگان این درخواست را کرده‌اند و نهادهای مربوط نیز این کمک را به مساجد و کتابخانه‌های حوزه‌ی انتخابیه‌ی آنها کرده‌اند، و باید بر اساس روال و سیستم خود دنبال شود.

وی تاکید کرد: اشکالی که در این موضوع بود این بود که با توجه به این‌که این کار یک روال طبیعی داشت و هیچ ربطی به ساحت شخصی نمایندگان نداشت، با نوعی فریبکاری درباره استیضاح همراه شد.

لاریجانی با بیان این‌که این کار ناصوابی بود و از آقای حیدرپور و فتحی‌پور به خاطر برخورد دقیق با موضوع تشکر و قدردانی می‌کنیم، اظهار کرد: استیضاح حق نمایندگان است و یک مساله‌ ملی است و اگر کژی‌ای مشاهده شود حق دارند در مجلس مطابق آیین‌نامه آن را مورد پرسش قرار دهند و رسیدگی کنند.

وی با تذکر این نکته که دوستانی که از دولت به مجلس می‌آیند چه برای سوال و چه برای استیضاح باید طراز کار را حفظ کنند، گفت: لزومی ندارد که آنها خود را به این مسایل آغشته کنند تا وقتی بعد روشن شود، این مسایل را به وجود بیاورد.

رییس مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با تشکر از رییس‌جمهور که دستور رسیدگی و پی‌گیری این موضوع را داده‌اند، تصریح کرد: اگر مجلس و دولت هردو همصدا در این مساله پی‌گیری کنند این ناآراستگی‌ها کنار خواهد رفت.

لاریجانی با بیان این‌که این مساله تا این‌جا نشان داده که اشکالی در کار آقای عباسی دفتر دولت وجود داشته و این کار بسیار ناپسند و نادرستی بود، گفت: عباسی دیگر حق ندارد در مجلس حضور پیدا کند و کسی نباید به خود اجازه دهد با حیثیت مجلس این‌گونه بازی کند که این گفته‌ی لاریجانی، با احسنت نمایندگان مواجه شد.

وی هم‌چنین از دولت خواست این موضوع را دنبال کرده و این شائبه به کلی مرتفع شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که روابط دولت و مجلس و سایر قوا یک روابط کاملا منطقی بر اساس اصول قانون اساسی است، این‌گونه مسایل را وهن دانست و گفت: از آقای حیدرپور و فتحی‌پور که در قبال این موضوع درست عمل کردند تشکر می‌کنیم و من مطمئن بودم که نمایندگان همین شیوه را در پیش می‌گیرند.

لاریجانی در پایان از ابوترابی‌فرد نیز به خاطر پی‌گیری موضوع با حسن نیت و دقت لازم و ارایه‌ی گزارشی در صحن علنی امروز مجلس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 67249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز