برای توسعه سرانه‌های فضای سبز و بهره‌مندی مادران و کودکان در محیطی امن از فضاهای عمومی بوستان اختصاصی مادر و کودک درباغ نظر خیابان حسام‌الدین راه‌اندازی می‌شود.

بهاره خسروی / محله

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : در تهران در حدود ۷پارک بانوان راه‌اندازی شده و قرار است ۲پارک دیگر هم به آن اضافه شود که با این کار تعداد بوستان بانوان به ۹مورد می‌رسد.

راه‌اندازی بوستان مادر کودک با هدف ایجاد امنیت اجتماعی میان مادران کودکان در رویکرد جدید شهرداری شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است که در این‌باره «‌علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای‌شهر تهران می‌گوید: «‌این ، اتفاقی مثبت است و جای آن در تهران خالی بود، در رویکردهای این دوره از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌شهر تهران مسئله خانواده محوری، یک موضوع پر اهمیت است و محور خانواده را هم زن می‌دانیم که می‌خواهد مادر، همسر یا دختر خانواده باشد. مادران می‌توانند در یک فضای کاملاً آرام و امن لحظاتی را بدون دغدغه با کودکان خود سپری کنند.»

همچنین به گفته «عبد المطهر محمد خانی» سخنگوی شهرداری تهران راه‌اندازی بوستان‌های اختصاصی مادر و کودک درخواست و مطالبه شهروندان در دیدارهای مردمی و سامانه ۱۳۷ بوده است. اغلب در این دیدارها گلایه‌های خود از وضعیت بوستان‌ها را مطرح و از وجود اراذل‌ و اوباش، توزیع‌کنندگان موادمخدر، معتادان متجاهر و هنجارشکنان ابراز نارضایتی کردند و خواستار رفع این مشکلات و مناسب‌سازی پارک‌ها برای حضور خانواده‌ها شدند.

به همین بهانه در ۳۰ دی ماه سال گذشته کلنگ بوستان اختصاصی مادر و کودک در باغ تملک شده نظر محله هفت‌چنار از سوی شهردار تهران دکتر «علیرضا زاکانی‌» به زمین زده شد. معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ با اعلام این خبر درباره جزئیات بیشتر آن توضیح می‌دهد: «‌این باغ به تازگی با مساحتی بالغ بر ۶۶۲۶‌مترمربع در خیابان حسام‌الدین از سوی شهرداری تملک شده و قرار است در فضایی جدید و مدرن از همان ابتدا بر اساس نیازهای مادر و کودک طراحی و ساخته شود.»

به گفته حمیدرضا ناصحی، برای ساخت این بوستان اختصاصی مادر و کودک هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

همچنین ناصحی در پایان به اختصاص دادن بخش مادر و کودک در تعدادی از بوستان‌های این منطقه اشاره می‌کند: «در حال حاضر بر حسب رویکرد شهرداری تهران بخش‌هایی از بوستان‌های شهیدان باقری، خانواده حکیم و رضوان برای استفاده مادر و کودک جداسازی شده است. مادران و کودکان می‌توانند در این بوستان‌ها از امکانات رفاهی مانند زمین بازی، اتاق شیردهی، مسیر پیاده‌روی در کمال آرامش استفاده کنند.»

کد خبر 670477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha