سهامداران پیشین توییتر با طرح شکایت از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا مدعی شدند از افزایش اخیر قیمت سهام آن غافل شده‌اند، زیرا او برای افشای ۹.۲ درصد سهام شرکت رسانه‌های اجتماعی بیش از حد منتظر ماند.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، در یک طرح دعوای دسته‌جمعی ارائه‌شده در دادگاه فدرال منهتن، سهامداران گفتند که ایلان ماسک، با افشا نکردن سرمایه‌گذاری خود در توییتر طبق قانون فدرال تا ۲۴ مارس، اظهارات نادرست و گمراه‌کننده و حذفیات را مطرح کرد.

سهام توییتر در ۴ آوریل، ۲۷ درصد افزایش یافت و از ۳۹.۳۱ دلار به ۴۹.۹۷ دلار رسید.

سهامداران پیشین به رهبری «مارک راسلا» گفتند که افشای تاخیری به ماسک اجازه داد سهام بیشتری از توییتر را با قیمت‌های پایین‌تر بخرد، در حالی که آنها را فریب داد تا با قیمت‌های تخلیه مصنوعی، سهام خود را بفروشند.

این دعوی خواستار خسارات جبرانی و جزایی نامشخصی است. وکیل ماسک در این خصوص هیچ اظهارنظری فوری نداشته است.

قانون اوراق بهادار ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را ملزم می‌کند که ظرف مدت ۱۰ روز فاش کنند که چه زمانی ۵ درصد از یک شرکت را خریداری کرده‌اند که در مورد ماسک ۲۴ مارس خواهد بود.

توییتر در ۵ آوریل اعلام کرد که ماسک به هیات مدیره این شرکت رسانه‌های اجتماعی خواهد پیوست، اما این هفته اعلام کرد که تصمیم گرفته است این کار را نکند.

با نپیوستن به هیات مدیره، ماسک که خودش یک کاربر پرکار در توییتر محسوب می‌شود،  می‌تواند به خرید سهام ادامه دهد، بدون اینکه متعهد به توافق با شرکت برای محدود کردن سهام خود به ۱۴.۹٪ باشد.

بیشتر بخوانید:

برخی از تحلیلگران پیشنهاد کرده‌اند که ماسک می‌تواند توییتر را برای ایجاد تغییرات یا حتی دنبال کردن یک پیشنهاد ناخواسته برای این شرکت تحت فشار قرار دهد.

راسلا گفت که او ۳۵ سهم توییتر را به قیمت ۱۳۷۳ دلار یا میانگین قیمت ۳۹.۲۳ دلار بین ۲۵ تا ۲۹ مارس فروخته است.

کد خبر 669680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha