یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور که 24 مهرماه به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده بود امروز (5 آبان) در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش ایسنا، قبل از این که این طرح اعلام وصول شود، بیژن نوباوه نماینده‌ مردم تهران در مجلس در زمان بررسی دستور، نسبت به اعلام وصول نشدن طرح استیضاح وزیر کشور که در جلسه‌ قبلی مجلس به هیئت رئیسه تقدیم شده بود، به هیات رئیسه تذکر داد.

نوباوه گفت: طرح استیضاح با امضای 30 نفر از نمایندگان مجلس، جلسه‌ قبل به هیئت رئیسه تقدیم شده که تا کنون اعلام وصول نشده است. وی هنگامی که می‌خواست عنوان طرح را ذکر کند، گفت: طرح استیضاح کردان وزیر کشور.

لاریجانی در پاسخ گفت: شما می‌توانستید بعدا هم این تذکر را بدهید و هنگام دستور جلسه این تذکر را ندهید. البته ظاهرا این طرح رسما داده نشده است، ولی از آن‌جا که آقای ابوترابی جلسه‌ علنی را اداره می‌کردند بهتر است خودشان توضیح دهند.

ابوترابی نیز گفت: در جلسه‌ علنی قبلی مجلس همکاران این طرح را نزد ما آوردند که از ایشان خواهش کردیم تقدیم این طرح را تا امروز به تاخیر بیندازند ولی نپذیرفتند و همان روز تقدیم کردند. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، هیئت رئیسه مختار است طرح را همان روز تقدیم و یا در جلسه‌ی بعد اعلام وصول کند.

سپس لاریجانی گفت: یعنی شما طرح را اعلام وصول کردید که ابوترابی پاسخ داد بله. در این لحظه تعدادی از نمایندگان با شنیدن این سخنان، الله اکبر گفتند.

پس از این تذکر ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد و گفت: استیضاح وزیر کشور امروز اعلام وصول می‌شود.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری که احتمال اعلام وصول استیضاح وزیر کشور را جویا شده بود، گفت: این استیضاح امروز اعلام وصول می‌شود. ابوترابی عنوان کرد: همکاران محترم ما روز چهارشنبه 24 مهرماه استیضاح وزیر کشور را به هیات رئیسه تحویل دادند و براساس آیین نامه و طبق قانون پس از تقدیم استیضاح، در جلسه‌ای که استیضاح دریافت شده یا جلسه بعد، باید این استیضاح قرائت شود.

وی گفت: لذا امروز که جلسه دوم پس از تحویل استیضاح به هیات رئیسه است، اعلام وصول خواهد شد. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چه زمان استیضاح صورت خواهد گرفت، گفت: حداکثر 10 روز با توافق مجلس و دولت، جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون در راستای بحث استیضاح علی کردان وزیر کشور هنوز تصمیم جدی اتخاذ نکرده است. ابوترابی‌فرد گفت: طبیعتا اعضای فراکسیون اصولگرایان در جریان بحث استیضاح کردان هستند و گفت‌وگوهایی را در این زمینه داشته‌اند. نایب رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر نیاز باشد حتما این فراکسیون در این زمینه نظر خواهد داد.

به دنبال این گفت‌وگوها، حسن غفوری‌فرد عضو هیات رئیسه مجلس در پایان صحن علنی، وصول طرح استیضاح را اعلام و متن آن را قرائت کرد.

کد خبر 66691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز