سه اتحادیه کامیون‌داران اسپانیا روز سه‌شنبه بسته کمکی دولتی را رد کردند و به اعتصاب خودجوش یک هفته‌ای علیه افزایش قیمت سوخت که احتمالا کمبود محصولات غذایی در سوپرمارکت‌های سراسر کشور را تشدید می‌کند، پیوستند.

کامیون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این سه اتحادیه کامیون‌داران پس از اینکه بسته حمایتی ۵۰۰ میلیون یورویی دولت ارائه شده در روز دوشنبه را مبهم خوانده و برای جبران افزایش قیمت گازوئیل کافی ندانستند، تصمیم گرفتند به اعتصاب بپیوندند.

هزینه‌های بالای انرژی که با عملیات روسیه به اوکراین تشدید شده، افزایش عمومی قیمت‌ها را به دنبال داشته و تهدیدی برای کند کردن بهبود شرایط اقتصادی پس از همه‌گیری و ایجاد نارضایتی اجتماعی در بسیاری از کشورها بوده است.

این سه اتحادیه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «طرح دولت که قرار است در ۲۹ مارس تصویب شود، مشخص نمی‌کند که شامل چه چیزی، چگونه کار می‌کند و مهم‌تر از آن، چه مقدار کمک به هر کامیون‌دار خواهد رسید.»

در مواجهه با خطر فزاینده کمبود، راکل سانچس، وزیر حمل و نقل روز سه‌شنبه گفت که دولت در حال بررسی کاهش عمومی قیمت سوخت است.

این سه اتحادیه به گروهی از رانندگان کامیون و صاحبان کامیون‌های کوچک ملحق شدند که خود را پلتفرم دفاع از حمل‌ونقل می‌نامند و از ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) اعتصاب کرده و خواستار کاهش مالیات‌ها و مقررات سبک‌تر شدند و گفته‌اند که در معرض خطر کلی ورشکستگی هستند.

هفته اول اعتصاب باعث اختلال در زنجیره تامین در چندین صنعت و کمبود اپیزودیک برخی محصولات تازه مانند تخم‌مرغ و برخی اقلام لبنیات شد.

کارملو گونسالس، رئیس انجمن تجاری اصلی حمل‌ونقل اسپانیا گفت که این کشور ممکن است اواخر این هفته تعطیل شود، زیرا ۶۰ درصد از رانندگان در برخی مناطق از خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

مقامات ارشد دولتی ابتدا اعتراض‌ها را رد کردند و گفتند که این پلتفرم که عمدتا از طریق رسانه‌های اجتماعی سازماندهی شده بود، فاقد نمایندگی بوده است، سپس افزودند که اعضای آن با گروه‌های راست افراطی مرتبط هستند. با این حال این پلتفرم گفته که غیرحزبی است.

کد خبر 665748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha