هفته‌نامه‌ی دوچرخه > نیلوفر نیک‌بنیاد: چه‌طور است امسال در کنار هفت‌سین همیشگی خانواده، یک هفت‌سین هم برای دل خودمان بچینیم؟ هفت‌سینی که هم متنوع باشد، هم بتوانیم تک‌تک سین‌هایش را ورق بزنیم و هم مطمئن باشیم که در کنار لحظات خوشی که برایمان رقم می‌زند، به آگاهی‌مان هم اضافه می‌کند.

هفت‌سين را ورق بزن

این شما و این هم هفت کتاب نوجوان‌پسند و خواندنی برای تعطیلات نوروز که نام همه‌شان با «س» شروع می‌شود!

۱. سبیل

شاید فکر کنید کتاب‌های تصویری فقط برای کودکان است اما باید بگویم «سبیل» به‌خاطر موضوع جالبی که دارد نه فقط به درد کودکان، که به درد نوجوانان و بزرگ‌سالان هم می‌خورد. این کتاب ماجرای پادشاه خودپسندی است که دلش می‌خواهد از صبح تا شب، همه‌ی مردم کشورش فقط از او تعریف و تمجید کنند، غافل از اینکه یک روز بالأخره صبر مردم سر می‌رسد و تصمیم می‌گیرند خواسته‌هایشان را به گوش پادشاه برسانند.

  • سبیل

نویسنده: مک بارنت

مترجم: مسعود ملک‌یاری

ناشر: انتشارات پرتقال

قیمت: ۲۳هزار تومان

هفت‌سین را ورق بزن

۲. ستاره

«ستاره» داستان دختر نوجوانی است که مادرش را از دست داده و هنوز با این بحران کنار نیامده که پدرش تصمیم می‌گیرد با یک خانم افغان ازدواج کند. در واقع اگر داستان‌های واقع‌گرا را دوست داشته باشید، این رمان محدثه گودرزنیا را هم مثل کتاب قبلی‌اش، «شاهزاده‌خانمی در مترو» دوست خواهید داشت.

  • ستاره

نویسنده: محدثه گودرزنیا

ناشر: انتشارات پیدایش

قیمت: ۲۸هزار تومان

هفت‌سین را ورق بزن

۳. سرنخ‌های چوب‌کبریتی

«سرنخ‌های چوب‌کبریتی» ماجرای هیجان‌انگیز زندگی پسربچه‌ای به اسم کارن را روایت می‌کند که حسابی باهوش است اما هیچ‌کس او را حساب نمی‌کند. کارن سعی می‌کند با کارآگاه‌بازی ماجرای قتل پیرمردی را که حتی پلیس هم اهمیتی به کشته شدنش نداده بود، حل کند. در این کتاب یک داستان پر از خطرات رمزآلود منتظر شماست.

  • سرنخ‌های چوب‌کبریتی

نویسنده: کیم اسلیتر

مترجم: نسترن فرخ‌دوست

ناشر: انتشارات هوپا

قیمت: ۷۹هزار تومان

هفت‌سین را ورق بزن

۴. سلام همسایه

«سلام همسایه» اسم یک مجموعه‌ی ۷ جلدی است که تا به حال سه جلد آن را انتشارات صاد منتشر کرده است. کتاب‌ها از روی یک بازی به همین اسم نوشته شده‌اند و ماجراهای ترسناک و مرموزی از مرگ، دزدی، غیب‌شدن آدم‌ها و... را روایت می‌کنند. اگر دل و جرئتش را دارید، این مجموعه یک پیشنهاد وسوسه‌برانگیز برای تعطیلات نوروزتان است.

  • سلام همسایه، جلدهای اول تا سوم

نویسنده: کارلی آنه‌وست

مترجم: رامبد خانلری

ناشر: انتشارات صاد

قیمت: ۱۶۱هزار تومان

هفت‌سین را ورق بزن

۵. سلحشوران پارله‌آن

«سلحشوران پارله‌آن» موضوعی فانتزی و اسطوره‌ای دارد. داستان آن در سرزمینی شبیه به ایران باستان اتفاق می‌افتد و سلحشوران پارله‌آن مجبورند در فصل‌های مختلف این کتاب با موجوداتی ترسناک و خوف‌آور که گاهی انسانند، گاهی جادوگر مبارزه کنند. این کتاب یک پیشنهاد بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی است.

  • سلحشوران پارله‌آن

نویسنده: علی خواسته

ناشر: انتشارات افق

قیمت: ۱۳۵هزار تومان

هفت‌سین را ورق بزن

۶. سیرک سیاه

شاید شما یکی از دوست‌داران محیط‌زیست باشید. اگر این‌طور است، حتماً کتاب «سیرک سیاه» را در برنامه‌ی مطالعه‌تان جا بدهید. این کتاب داستان دختری به اسم نلی را تعریف می‌کند که همراه خانواده‌اش به سیرک می‌رود و در یکی از برنامه‌ها توسط شعبده‌باز به روی صحنه دعوت می‌شود اما وقتی پایش به زیرزمین سیرک می‌رسد، صحنه‌ی عجیبی می‌بیند؛ صحنه‌ای از وضعیت ناخوش‌آیند حیوانات و شکنجه‌ی آن‌ها.

  • سیرک سیاه

نویسنده: مهدی رجبی

ناشر: انتشارات نردبان

قیمت: ۱۲هزار تومان

هفت‌سین را ورق بزن

۷. سیزده معما

اگر از آن نوجوان‌های علاقه‌مند به کتاب‌های کارآگاهی هستید، «سیزده معما» بهترین پیشنهاد نوروزی برای شماست. این کتاب که اولین رمان آگاتا کریستی با شخصیت خانم مارپل است، ۱۳ داستان کوتاه کارآگاهی و جذاب دارد و می‌تواند لحظات خوشی را برایتان رقم بزند.

  • سیزده معما

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: مهوش عزیزی

ناشر: انتشارات هرمس

قیمت: ۴۹هزار تومان

هفت‌سین را ورق بزن

کد خبر 664802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha