سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

شماره چهاردهم فصلنامه تخصصی تئاتر «نمایش‌شناخت» ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۰ در قالب ویژه‌نامه ترجمه متون نمایشی روی پیشخوان نشریات قرار گرفت

نمایش شناخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «نمایش‌شناخت» یکی از معدود نشریات مستقل و خصوصی تئاتر کشور است که از 4 سال پیش به سردبیری نظر احمدی و با مشاوره فرهاد ناظرزاده ‌کرمانی، سعید فرهودی، مسعود دلخواه و حسین اسماعیلی منتشر می‌شود.

شماره چهاردهم این فصلنامه دربرگیرنده ۲۲ نمایشنامه مطرح خارجی است که اغلب این آثار برای نخستین‌بار به زبان فارسی ترجمه می‌شوند و در برگردان این متون گروهی از مترجمان کهنه‌کار در کنار چندین تن از مترجمان جوان و تحصیلکرده با نمایش‌شناخت همکاری داشته‌اند. از جمله آثار ترجمه شده در شماره نوروزی «نمایش‌شناخت» می‌توان به نمایشنامه‌های «چرک‌نویسی برای تئاتر» به قلم ساموئل بکت و ترجمه سعید فرهودی، «پیاله آخر» نوشته هرولد پینتر ترجمه فرشته وزیری‌نسب، «زندانی» به نویسندگی پیتر بروک و ماری هلن آستین ترجمه ابراهیم ابراهیمی و «آقای پارادیس» اثر تنسی ویلیامز با ترجمه محسن ذهبی اشاره نمود. شماره چهاردم «نمایش‌شناخت» در قالب ۲۱۴ صفحه و به قیمت ۶۰ هزارتومان در دسترس عموم قرار گرفته و علاقه‌مندان حوزه تئاتر می‌توانند این ویژه‌نامه نوروزی را از کتابفروشی‌های معتبر تهران و دیگر شهرستان‌ها تهیه کنند.

کد خبر 664241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha