همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی در منطقه عسلویه به همه کسانی که در اجرای این طرح تلاش کردند تبریک گفت و از آن‌ها تشکر و قدردانی کرد

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در ابتدای صحبت‌های خود با ابراز خرسندی از برداشته شدن گام بلند دیگری در ساختن ایران گفت: افتتاح این پروژ نشان داد که مدیران، مهندسان، متخصصین و کارگران و عناصر گوناگون در عرصه صنعت ما می‌توانند همه قله‌ها را فتح کنند و شاید به یک تعبیر بتوان گفت که این اتفاق میخ آخر را بر تابوت بدخواهی‌های دشمنان امروز ما زد. کسانی‌که تصور می‌کردند با محدودیت و موانع مادی می‌توانند حرکت یک ملت بزرگ را متوقف یا آن را کند کنند، امروز ببینند که به رغم میل آن‌ها ایران عزیز در بخش‌های گوناگون صنعت، کشاورزی و علمی به سرعت در حال پیشرفت است.

وی هم‌چنین با تبریک صمیمانه افتتاح این پروژه به ملت ایران ‌در این راستا چند نکته را به این شرح یادآوری کرد: ما در بهره‌برداری از سرمایه عظیم گاز کشور در گام‌های اولیه‌ هستیم؛ گرچه بهره‌برداری از10 فاز تا پایان امسال انجام می‌شود، این کار بزرگی است، اما هنوز ما تا رسیدن به نقطه‌ای که تمام نیازهای پروژه به دست توانمند ایرانی‌ها تامین شود، فاصله زیادی داریم. البته در پروژه‌هایی‌که امروز افتتاح شد، 56 درصد کار توسط متخصصان و منابع ایرانی صورت گرفته است و این خود افتخار بزرگی است و توانمندی‌های ما در این سرزمین بسیار بالاتر از این است و باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز حرکت سازنده ما در نفت، ‌گاز، پتروشیمی حرکت سریع، سازنده و افتخارآمیز است و من امیدوارم در آینده نه چندان دور شاهد باشیم که تمام تصمیم‌گیری‌ها، اقدامات و پشتیبانی‌ها توسط مدیران خودمان و با استفاده از ظرفیت‌های جهانی انجام شود.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که "طبق گزارشات حرکت در فازهای 9 و 10 به خوبی در حال انجام است و مدت طولانی از آغاز کار آن نمی‌گذرد، ولی همین حرکت صورت گرفته در این مدت حرکت خوبی است" ‌گفت: امیدوارم که با ابتکار عمل طراحی‌های نو و نوآوری‌هایی که شما در توان دارید این دو فاز هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و شما برای اجرای فازهای بعدی خودتان را آماده کنید، دولت نیز شما را در این زمینه به لحاظ مادی پشتیبانی کامل می‌کند. نگران منابع مالی نباشید و برای بهره‌برداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برنامه‌ریزی کنید.

وی ادامه داد: به فضل الهی ایران امروز به لحاظ منابع مالی بسیار قوی است و می‌تواند پروژه‌های بزرگ خود را پشتیبانی کند و شما نیز نگران منابع مالی پروژه‌ها نباشید و در این راستا برنامه‌ریزی کنید تا از ظرفیت‌های داخل به نحو احسن استفاده شود.

احمدی‌نژاد همچنین خطاب به مسئولان این پروژه گفت: کارگران، مهندسان و کسانی که شما را در اجرای این فاز یاری کرده‌اند همه سرمایه‌های کشورند و این سرمایه‌ها باید حفظ شوند و شما باید آن‌ها را امیدوار نگه دارید.

وی همچنین با اشاره به این‌که "باید مردم منطقه نیز از برکات این سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌مند شوند" یادآور شد:‌ در اولین بازدیدی که از عسلویه داشتم آقای وزیر نفت وقت و همراهان ایشان فرمودند که برای آبادانی و عزت مردم منطقه نیز دارای برنامه‌های وسیعی هستند و ان‌شاءالله در آینده نزدیک که برای افتتاح فازهای 9 و 10 می‌آییم بخشی از برنامه نیز اختصاص به این داده شود تا از وضعیت مردم منطقه و برنامه‌هایی که برای منطقه اجرا شده بازدید کنیم و ما تاکید داریم که مردم منطقه باید از این سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: ما به افتتاح این پروژه افتخار می‌کنیم نه فقط به خاطر حجم کار، گستردگی و پیچیدگی کار، بلکه به خاطر اراده‌های مستحکم، همت و قدم‌های بلندی که در اجرای این پروژه برداشته شده است.

در مراسم افتتاح این پروژه، تعدادی از سفرای خارجی حضور داشتند و وزیر نفت، وزیر صنایع، ثمره هاشمی، زریبافان رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند.

پیش از صحبت‌های رئیس جمهور وزیر نفت و همچنین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس سخنرانی کردند

کد خبر 66384

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز