پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور با تاکید بر نیاز به فرهنگ و روحیه ایثارگری برای حرکت به سمت پله‌های بالاتر گفت:

 تا فتح همه قله‌های جهان و برقراری حکومت عدل الهی یک یاحسین دیگر لازم است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد در ادامه دور دوم سفر استانی خود به خراسان شمالی در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران با اشاره به برقراری آزمایش و امتحان الهی برای همه‌ انسان‌ها اظهار کرد:‌ هرچه مراتب کمال بالاتر باشد امتحانات سنگین‌تر و سخت‌تر می‌شود. خداوند برای همه امکان تصمیم‌گیری و فرصت انتخاب می‌دهد.

وی ادامه داد: سال‌های طولانی فرصت‌های زیادی در اختیار جامعه‌ بشری برای امتحان بود و خداوند به جبهه‌ استکبار قدرت و ثروت و فرصت انتخاب داد و آن‌ها به جای استفاده از آن در خدمت رشد و امنیت ملت‌ها تا توانستند جنگ راه انداختند و در زمین فساد کردند و مردم را از خدا، پاکی و صداقت دور نمودند.

وی گفت: آن‌ها همه ارزش‌های انسانی را مورد هجوم قرار دادند و از این قدرت برای خودنمایی و ارضای تمایلات نفسانی و برتری‌جویی و فساد استفاده کردند. آن‌ها روی همه‌ جباران تاریخ را سفید کردند.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به فرصت در اختیار قرار داده شده برای ملت ایران نیز گفت: در نقطه‌ مقابل خدای متعال فرصتی در اختیار ملت ایران قرار داد، امام (ره) آمد و از این فرصت خدادادی استفاده کرد و پرچم پاکی، خداپرستی، ایمان و عدالت و شجاعت و آزادی را برافراخت و ملت رشید و شجاع ایران هم از این فرصت استفاده کردند و پشت سر ایشان قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: در طول 30 سال گذشته بیشترین ظلم‌ها، بی‌ادبی‌ها، ناجوانمردی‌ها و حجمه‌ها از ناحیه جبهه‌ استکبار علیه ملت ما رواج داده شده اما ملت بزرگ ایران همه‌ این فشارها را تحمل کرد و خدا به عمل آن‌ها نتیجه داد که حاصل کار آن‌ها وضعیت امروز جهان شد.

وی احیا کردن عشق،‌اخلاق انسانی، محبت و زنده کردن آزادگی، شرافت و کمال‌جویی را از نتایج عملکرد ملت ایران برشمرد و گفت: امروز عزیزترین ملت‌ها در عالم ملت ایران است، امروز ملت ایران نقطه امید و اتکای همه‌ ملت‌ها و پرچمدار نور و روشنایی برای ملت‌هاست. امروز پیام ملت ایران مانند موجی در نور راه ملت‌ها را روشن می‌کند.

احمدی‌نژاد عملکرد ملت ایران را باعث درهم شکستن هیمنه پوشالی مستکبرین دانست و تصریح کرد: امروز کسی را پیدا نمی‌کنیم که وقتی در مورد کشور قلدری حرف می‌زند به آن‌ها اعتماد داشته باشد. همه آن‌ها را بداخلاق، بی‌ادب و دروغگو می‌دانند که همگی به خاطر استقامت ملت ایران است. خداوند به ایستادگی ملت ایران برکت داده است.

وی اضافه کرد: کسانی که بگویند پروردگار ما خداست و پای این حرف بیایستند ثمر آن راخواهند دید. می‌خواهم به شما بشارت دهم که به فضل الهی مجاهدت‌های شما در حال ثمردهی است و نه فقط در جفرافیایی ایران بلکه درنقطه نقطه کره زمین دیده می‌شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی کشور سپس بحث تغییرات در شورای امنیت را مطرح کرد و گفت: چند سال قبل وقتی رهبری عزیز ساختار شورای امنیت را ظالمانه توصیف کردند برخی حتی در داخل اخم کردند اما امروز به لطف مجاهدت‌های ملت ایران این حرف از تریبون سازمان ملل بیان می‌شود و سران دنیا برای آن کف می‌زنند و می‌گویند حقیقت همین است؛ کار شما همه ارزش‌ها را در دنیا زنده کرد.

رییس‌جمهور گفت: اگر امروز جوانان ما پاک‌ترین و پرتلاش‌ترین جوانان هستند به خاطر مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران است. ادامه راه نیز همین مسیراست. در دوران دفاع مقدس رزمندگان شعارهایی سر می‌دادند ما باید بگوییم تا فتح همه قله‌های جهان و برقراری حکومت عدل الهی در جهان یک یاحسین دیگر لازم است.

وی اوضاع غرب را به هم ریخته و دل آن‌ها را خالی و ناتوان در تصمیم‌گیری و اسیر اعمال‌شان توصیف کرد و دنیا را نیازمند و منتظر پیام جدید و حرف نوینی دانست و گفت: این حرف‌های ریشه‌دارو الهی همان پیام شهیدان، جانبازان و آزادگان ماست.

وی گفت: امروز روز مسوولیت من و شماست؛ البته حرکت در مسیر حق همواره با موانع و مشکلاتی مواجه است و همه شیاطین مقابل انسانند اما به فضل الهی سختی‌های بشریت رو به پایان است و با ایستادگی‌های شما ملت ایران سرعت حرکت بشریت به سمت جامعه‌ای سعادتمند تسریع شده است و در آینده‌ای نه چندان دور چیزی که در انتظارآن هستیم و به عشق آن فداکاری می‌کنیم، محقق خواهد شد.

احمدی‌نژاد در پایان خراسان شمالی را به لحاظ فرهنگی و ترویج ایثارگری از استان‌های نمونه کشور برشمرد و گفت: ما امروز بیش از گذشته و در همه امور کشور نیازمند حضور روحیه ایثارگری، انقلابی و ایمانی هستیم و حرکت به سمت پله‌ بالاتر نیازمند فرهنگ و روحیه‌ ایثارگری است.

پیش از سخنان رییس‌جمهور خانواده‌های شهدا وایثارگران خراسان شمالی لوح تقدیری به رییس‌جمهور اهداء کردند.


بداخلاقی و رقابت‌های خانمان‌سوز فرهنگ غرب است

رییس‌جمهور هم‌چنین در جمع مردم بجنورد با بیان این‌که " غربی‌ها کسانی را که فریاد ایمان سر می‌دهند مسخره می‌کنند" گفت: وقتی که از عدالت حرف می‌زنیم ما را متهم به جنگ‌طلبی می‌کنند، اما حاصل دوری از ایمان و عمل صالح در یک قرن اخیر بیش از 100 میلیون نفر کشته است.

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد ادامه داد: عامل تمامی این جنگ‌ها مدعیان لیبرالیسم، دموکراسی و جدایی دین از زندگی بشر بوده‌اند و آن‌ها بوده‌اند که شعار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر می‌دادند و هیچ‌یک از انسان‌های مومن مسبب جنگ نبودند و در برخی مقاطع مومنان از خود دفاع کردند.

وی در ادامه ملت ایران و مردم خراسان شمالی و بجنورد را پرچمدار ایمان و عمل صالح در دوران حاضر توصیف کرد و گفت: ماجرایی که در مساله هسته‌یی علیه ما راه انداخته بودند و منجر به بی‌آبرویی آن‌ها شد، دقیقا به خاطر دوری‌شان از عدالت و خداپرستی بوده است. آن‌ها فکر می‌کردند اگر بداخمی کنند ملت ایران عقب‌نشینی خواهد کرد و ملت ایران همانند سرمایه‌داران ترسو و بزدل آنان است.

وی خطاب به دشمنان تاکید کرد: اگر 28 سال قبل برای شکستن توطئه‌ شما در جنگ لازم بود که یک ملت به صحنه بیاید، امروز اگر همه‌ با هم متحد شوید هم برای شکست شما همین مردم خراسان شمالی کافی است.

رییس‌جمهور تمامی این مسایل را نشانه‌ تحقق وعده‌های الهی در نابودی حکومت ظالمان و فاسدان و استقرار مومنان و صالحان و نوکران حقیقی ملت دانست و گفت: با پرچمداری ملت ایران، زمینه‌ استقرار حکومت عدل توسط حضرت مهدی(عج) برپا می‌شود. ملت شجاع ایران با وحدت و همدلی پشت رهبری گرانقدر ایستاد و هیمنه پوشالی قدرت‌های بزرگ را درهم شکست و باطل بودن آن‌ها را در معرض دید جهانیان قرار داد.

وی با تاکید بر حق بودن وعده‌های الهی و آشکار بودن نشانه‌های آن گفت: هرچه آن‌ها فریاد بزنند و هنجره‌های‌شان را پاره کنند و ملت ایران را متهم نمایند اما دیگر کار از کار گذشته و آن‌ها در سراشیبی سقوط هستند و کسی نیست که آن‌ها را نجات دهد.

رییس شورای عالی اقتصاد کشورمان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به طرح تحول اقتصادی، با تاکید بر ساخت ایران به سرعت و بر پایه‌ عدالت و برادری گفت: کینه‌ورزی و بداخلاقی و رقابت‌های خانمان‌سوز فرهنگ غرب است و فرهنگ ایمانی و صلاح، برادری، دلسوزی، مهربانی، دستگیری و ایثار است. انسانی در نزد خدا شایسته‌تر است که خادم‌تر نسبت به دیگران باشد و باعث آرامش، امنیت و کمال جامعه شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون کارهای فراوانی در حال انجام است اما انتظار ما و شما ملت ایران سرعت بالاتر و کیفیت بهتر و عدالت والاتر است. بر این اساس دولت مشکلات اقتصادی را ریشه‌یابی کرده و در چارچوب چشم‌انداز نظام و اصل 44 طرح تحول اقتصادی را به عنوان برنامه‌ی جامع برای اصلاح و جهش اقتصادی فراهم کرده است.

وی اصلاح گمرکات، توزیع متناسب کالاها، اصلاح بانک‌ها و اصلاح وضعیت یارانه‌ها را از جمله محورهای طرح تحول اقتصادی عنوان کرد که بیشتر به نفع خانواده‌هایی است که در فشار اقتصادی دست و پا می‌زنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: این طرح مورد استقبال وسیع توده‌های مردم، صاحب‌نظران، کارگزاران و اهل اندیشه قرار گرفته و ما امروز وارد مرحله‌ دوم طرح شده‌ایم.

وی از طراحی جزییات طرح و حرکت بانک‌ها به سمتی که پول در اختیار متن مردم قرار گیرد، خبر داد و افزود: پول باید عادلانه در کشور توزیع شود و این‌طور نباشد که قریب به اتفاق منابع بانکی را قریب به 4 هزار نفر به کار گیرند و امروز مغروض باشند اما 97-8 درصد متن مردم یا وام نگرفته باشند و یا اگر وام دریافت کرده باشند، قسط شان به موقع پرداخت شده باشد. پول نباید در اختیار عده‌ای خاص بلوکه شود و باید در متن مردم بچرخد.

وی هم‌چنین درباره یارانه‌ها نیز گفت: نباید بیش از 70 درصد یارانه‌ها به حدود 30 درصد جامعه برسد و باید به صورت وسیع بین مردم توزیع شود. بر این اساس لایحه‌ای آماده کرده‌ایم که تقدیم مجلس می‌کنیم که خوشبختانه نمایندگان نیز پی‌گیر آن هستند تا لایحه را تصویب و در اختیار دولت قرار دهند.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز تصریح کرد: علت شکست قدرتمندان در سطح جهان فراموش کردن ایمان به خدا و عمل صالح است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که " مردم خراسان شمالی مردم سرچشمه‌ اخلاق، فرهنگ، ادب و شعور ایران زمین هستند" آنان را مردمی توصیف کرد که پاکی‌دل، صفای روح و ایمان زلال و جوانمردی و سلحشوری از ویژگی‌های برجسته‌ آنان است؛ مردمی که تلاش، کوشش، مقاومت و ایثار در زندگی آن‌ها ساری و جاری است و مردمی هستند که نافع به حال کشور و ملت ایران و در طول تاریخ مرزبانانی امین و شجاع برای فرهنگ، عزت و استقلال ایران زمین بوده‌اند.

وی در بخشی از سخنان خود درباره درس‌آموزی از مکتب پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام زیباترین و کامل‌ترین الگو برای کمال انسانی است و ایمان و عمل صالح ضامن استقرار حکومت مومنان و صالحان در زمین است؛ خدای متعال کلام خود را در دل و زبان پیامبر اسلام(ص) جاری کرد و قرآن حاوی همه‌ حقایق و برنامه‌ها و هدایت‌آفرین است.

وی قرآن را کتابی توصیف کرد که هرآن‌چه انسان برای سعادت به آن نیازمند است در آن وجود دارد.

رییس‌جمهور افزود: سرنوشت، راه هدایت، شیوه‌ زندگی و برنامه اقتصادی، همه و همه در قرآن آمده است و هیچ چیزی از آن پنهان و مستور نیست. قرآن از آینده بشر خبر داده است و در آن وعده الهی آمده است.

وی وعده الهی را تخلف‌ناپذیر، حتمی و محقق‌شدنی توصیف کرد و گفت: از مهم‌ترن وعده‌ها استقرار حکومت صالحان و مومنان در سراسر زمین و برچیده شدن بساط ظلم، تبعیض، تهدید و برتری‌جویی و برپا شدن عدالت، عشق، محبت و برادری در زمین است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی جهانی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: امروز به لحاظ اجتماعی تبعیض و فاصله‌ طبقاتی در تمام جهان موج می‌زند. از میان 7 میلیارد جمعیت جهان همه از بی‌عدالتی، تبعیض و خفقان حاکم از ناحیه‌ ظالمان در فریادند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی به وضعیت فرهنگی دنیا نگاه می‌کنیم، نابسامانی‌های اخلاقی و فرهنگی موج می‌زند. بنیان کرامت انسان، خانواده و شخصیت انسان آماج حمله است.

وی گفت: در وضعیت سیاسی نیز شاهد تهدید، جنگ، اختلاف و درگیری و ناامنی در جهان هستیم.

وی درباره وضعیت نامطلوب اقتصادی حاکم بر جهان نیز گفت: روزی سرکردگان جهان باد در دماغ و با غرور با ملت‌ها صحبت می‌کردند. به واسطه‌ چپاول 200 ساله ملت‌ها، احساس ماندگاری و جاودانگی می‌کردند و می‌گفتند ما شکست‌ناپذیریم و هیچ مشکلی نیست که نتوانیم آن را حل کنیم و هیچ مانعی در برابر توسعه‌طلبی ما وجود ندارد. به هر کجای عالم که می‌خواستند دست‌اندازی، تبعیض و اشغال را تحمیل می‌کردند؛ همان‌گونه که بعد از اشغال عراق دیدیم که چگونه با دنیا و روسای دولت‌ها با غرور صحبت می‌کردند گویی بی‌نقص و قادر به انجام هر کاری می‌باشند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اما امروز به صحنه‌ اقتصادی اروپا و آمریکا نگاه کنید؛ در این حکومت‌ها که این‌گونه تبعیض روا می‌کردند و ادعا داشتند بهشت روی زمین را به سامان رسانده‌اند و اجازه‌ توجه به ضعف‌ها را نمی‌دادند، در آمریکا همین امروز از 290 میلیون نفر جمعیت 80 میلیون فقیر و بیش از 40 میلیون در فقر مطلق هستند. در بحران اقتصادی هم موج در پی موج و فشار در پشت فشار و شکست در پشت شکست برای آن‌ها به ارمغان آمده است. بانک‌های آن‌ها که نماد چپاول‌گری و سرمایه‌داری جهانی بود، یکی پس از دیگری در حال شکست است.

رییس شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به سفر اخیر خود به نیویورک و گفت‌وگو با گروه‌های مختلف و رسانه‌های این کشور گفت: در این سفر چیزی که دیدیم سراسیمگی دولت‌ها بود که قادر به حل مسایل نیستند. موج تخریب اقتصادی آن‌چنان شدید است که هیچ‌کس در دنیای استکبار امیدی به حل این مشکلات ندارد. همه از یاس و آینده نامعلوم برای خود صحبت می‌کنند.

وی افزود: امروز وضع اقتصادی آن‌ها صد برابر بیش از آن‌چه منتشر می‌کنند خراب و رو به اضمحلال است. البته تلاش می‌کنند سختی‌های خود را به سایر ملت‌ها و کشورها منتقل کنند. خانواده‌ها متلاشی، امیدها تبدیل به یاس و اقتصاد در سرازیری ویرانی قرار گرفته است.

وی با طرح این سوال که چرا چنین مشکلاتی برای جوامع غربی ایجاد شده است؟ گفت: علت این است که این‌ها از حدود 200 سال قبل اعلام کرده‌اند که اخلاق، دین، تعلیمات پیامبران و ارزش‌های الهی باید از صحنه‌ اجتماعی کنار برود. دروغ، نیرنگ، تسلط‌ طلبی و لذت‌جویی امر خوبی است و هرکس مسلط شده باید از او تبعیت کرد و هرچه او گفت و طلبید حق است و باید حاکم باشد.

احمدی‌نژاد یادآور شد: آن‌ها خداپرستی، ایمان به پیامبران و عدالت را کنار گذاشتند و در زندگی سیاسی، برتری‌طلبی و فریب را حاکم کردند و در زندگی اقتصادی نیز چپاول، ربا و غارت ثروت ملت‌ها را رنگ و لعاب زیبا دادند. بیش از 200 سال ثروت ملت‌ها را غارت کردند و جیب پرنشدنی سرمایه‌داران را پر کردند و ملت‌ها را در اسارت نگه داشتند.

وی نمونه این اقدامات را در عملکرد غرب در قاره‌ آفریقا عنوان و اضافه کرد: در آفریقا بیش از 150 سال مردم را به اسارت گرفتند و به عنوان برده به بیگاری می‌گرفتند. همه‌ منابع ارزشمند زمین اعم از طلا و نفت را در تصرف خودشان گرفتند و در این قاره و سایر کشورها جنگ راه می‌انداختند تا ملت‌ها در غفلت بمانند و متوجه غارت ثروت‌های‌شان نشوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود در بجنورد با اشاره به مصوبات دور اول سفر استانی دولت به استان خراسان شمالی گفت: بسیاری از مصوبات یا اجرا شده و یا در مسیر اجراست و برای این دور نیز مصوبات خوبی در دستور کار دولت قرار دارد. دولت در جهت بسط عدالت باید منابع را عادلانه توزیع کند تا استان‌ها به یکدیگر نزدیک شوند.

رییس‌جمهور از تصویب 27 طرح بزرگ صنعتی برای خراسان شمالی خبر داد که باید عادلانه بین همه‌ شهرستان‌ها و مناطق مختلف این استان توزیع شود.

وی گفت: دولت برای این کار 900 میلیارد تومان کمک تسهیلاتی در نظر گرفته است.

وی هم‌چنین از تصویب طرح احداث یک بیمارستان 320 تخت‌خوابی و احداث دانشکده‌های علوم قرآنی، هنر، علوم اسلامی و نیز اجرای خطوط انتقال برق و پست‌های 400 و 132 کیلوولت خراسان شمالی و تعیین 12 منطقه‌ گردشگری که در جلسه‌ استانی دولت به تصویب می‌رسد، خبر داد.

کد خبر 65336

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز