سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا ظاهرا از حمایت کالین پاول از نامزدی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ناراحت نشده است.

اشپیگل آنلاین گزارش داد، دانا پرینو، سخنگوی جرج بوش گفت مساله مهم در ایالات متحده این است که هر کس می‌تواند افکار خود را برای انتخابات داشته باشد و آزادانه آن را بیان کند.

به گفته وی، بوش روابط خوبی با کالین پاول، هم‌حزبی خود دارد و احترام زیادی برای وزیر سابق امور خارجه آمریکا قایل است.

پاول جمهوری‌خواه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان بی سی گفت در انتخابات چهارم نوامبر به اوباما رای می‌دهد. به گفته وی، این سناتور ایلینویز برآورنده پیش‌شرط‌ ‌هایی است که آمریکا را پیش می‌برد، زیرا او می‌تواند الهام‌بخش باشد، زیرا رقابت انتخاباتی وی همه را مصمم کرده است.[سابقه این خبر]

پس از این اعلام نظر، اوباما اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، پاول را مشاور دولتش خواهد کرد. پاول در سال‌های 1989 تا 1993 اولین رییس آفریقایی – آمریکایی ستاد مشترک آمریکا شد. از سال 2001 تا 2005 وی در دوره ریاست جمهوری بوش سمت وزیر امور خارجه را عهده‌دار بود.

اوباما ادامه داد: این که پاول علاقمند است نقشی رسمی را ایفا کند یا خیر، موضوعی است که باید مشترکا درباره آن بحث کنیم. اوباما تصریح کرد پاول تاکنون هم در برخی مقاطع توصیه‌های سیاسی به وی کرده است.

این حمایت از آن جهت برای اوباما مهم تلقی می‌شود که تاکنون جان مک‌کین، از کهنه‌سربازان جنگ ویتنام، تاکید می‌کرد اوباما از سیاست امنیتی و خارجی سررشته‌ای ندارد.

کد خبر 66355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز