برنامه ۳۰ قسمتی «راه و بیراه» به همت فرهنگسرای اندیشه و با همکاری سازمان صدا و سیما، پشت پرده‌های عرفان‌های نوظهور را افشا می‌کند.

فرهنگسرا

به گزارش همشهری آنلاین، «ناصر امین‌زاده» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: «فرهنگسرای اندیشه که با برگزاری برنامه‌های اندیشه‌محور و بهره‌گیری از نظرات استادان و نخبگان علوم انسانی، سعی در پاسخگویی به شبهات در موضوعات مختلف فکری و فرهنگی دارد، برای معرفی عرفان‌های کاذب و نوپدید، برنامه ۳۰ قسمتی «راه و بیراه» را تدارک دیده و ضبط و تولید این برنامه آغاز شده‌است و ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.»

امین‌زاده ادامه داد: «فشارهای شدید روحی ناشی از سبک زندگی مدرن، نیاز انسان معاصر به معنویت را بسیار تقویت کرده است. دشمنان اسلام با ایجاد فرقه‌های رنگارنگ پوشالی، تلاش می‌کنند تا دین مبین اسلام و عرفان اسلامی را به حاشیه برانند.»

شناخت تبارشناسی فرقه‌گرایی در کنار توجه به نقش امپراطوری رسانه‌ای معاند در ترویج آنها از جمله دیگر اهداف ویژه برنامه «راه و بیراه» است. چهره‌های صاحب‌نظری نظیر حجت الاسلام نجف لک‌زایی، محسن یوسفی‌کیا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دکتر غلامحسین ابراهیم دینانی و حجت الاسلام علی اکبر رشاد در این سلسله جلسات سخنرانی خواهند کرد.

فرهنگسرای اندیشه پیش از این با برگزاری ویژه برنامه «سایه روشن» در فضای مجازی در گفت‌وگو با اساتید و نخبگان حوزه علوم انسانی به شبهات متعدد فکری و اندیشه‌ای در حوزه عرفان‌های نوظهور پاسخ داده بود.

کد خبر 661395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha