درچند سال اخیر خرید وفروش شیر الاغ در نقاط مختلف تهران رواج پیدا کرده است. افزایش مشتری و سودآوری زیاد در عرضه این محصول باعث شده تا بعضی‌ها به فکر راه اندازی مزرعه پرورش الاغ بیفتند. برای تهیه گزارش به یکی از این مزرعه‌ها در یکی از روستاهای منطقه ١٨ رفتیم.

پرورش دهنده الاغ

همشهری آنلاین _ رضانیکنام : مزرعه پرورش الاغ که در روستای «انجم آباد» و در حریم منطقه ١٨ واقع شده، پای خیلی از شهروندان تهرانی را به این روستا باز کرده است.
احمد رضا شهرکن، متولد سال ١٣٨١ است. جوان ١٩‌ساله‌ای که ٤ سال قبل، با تلاش زیاد توانسته مجوز راه اندازی اولین مزرعه پرورش الاغ را در تهران بگیرد. او حالا ٧٠ راس الاغ دارد و برای ٢٠ نفز دیگر نیز حرفه و شغل ایجاد کرده است.

شیر الاغ کیلویی ٢۵٠ هزار تومان، شیرگاو ٧ هزار تومان! | مشتری این نوع فرآورده چه کسانی‌اند؟ | آیا واقعا برای درمان سرطان موثر است؟

شیر الاغ کیلویی ۲۵۰ هزار، پنیر الاغ کیلویی ۳ میلیون 

محصولاتی که در این مزرعه تولید می‌شود شامل شیر تازه الاغ کیلویی ٢۵٠ هزار تومان است. اما فرآورده‌های دیگری هم از شیر الاغ به دست می‌آید مثل پنیر الاغ که فرمول ویژه‌ای در تولید آن وجود دارد که کیلویی ٣ میلیون تومان به بالا خریدوفروش می‌شود و به جز این از شیر الاغ در تولید صابون، شامپو و سایر مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده می کنند. بنابراین تولیدکنندگان این نوع محصولات، مواد اولیه‌شان را از این مزرعه پرورش الاغ خریداری می‌کنند.

به گفته احمد رضا در اینجا روزی ١٠ کیلو گرم شیر الاغ تولید می‌شود که ظرف یک تا ٤ روز به فروش می‌رسد. البته در این مزرعه سهمی هم برای درمان بیماران بی‌بضاعت کنار گذاشته می‌شود که رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.یکی از دلایلی که باعث شده تا احمد رضا راه اندازی مزرعه پرورش الاغ را با جدیت دنبال کند، پی بردن به خواص دارویی و درمانی «شیر الاغ» به گفته پزشکان در درمان بعضی بیماری‌ها بوده است.

دکتر «سید حسین حسینی» متخصص بیماری‌های عفونی

شیر الاغ ماده غذایی نیست، داروست

شاید این سوال پیش بیاید چرا قیمت شیر الاغ کیلویی ٢۵٠ هزار تومان است درحالی که شیر گاو را در لبنیاتی‌ها کیلویی ٧ هزار تومان است. دکتر «سید حسین حسینی» متخصص بیماری‌های عفونی دراین‌باره گفت: «شیر الاغ ماده غذایی مثل شیر گاو نیست. شیر الاغ باید با نظر پزشک و به عنوان دارو و در جهت درمان بعضی بیماری‌ها استفاده شود. من درمورد درمان بعضی از بی‌مارانی که داشتم نتیجه‌های خوبی گرفتم.»
وی افزود:«در علم باستانی و پزشکی سنتی قدیم و همچنین طب کهن ایرانی آمده که در آن روزگار از شیرالاغ برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده شده است. این شیر دارای خواص زیادی است. مثلا ایمونوگلوبین‌های فراوانی که دراین شیر وجود دارد باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و درکنار آن به بازسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. مصرف شیر الاغ در درمان مواردی مثل سم‌زدایی کبد، افزایش ایمنی بدن، نابودی سلول‌های سرطانی و... تاثیرات فوق‌العاده‌ای داشته است.»

کد خبر 661331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    15 1
    شیرالاغ بهترین درمان برای کسانیست که سیاه سرفه دارن