صدور پروانه ساخت فقط در ۴۰ روز، احیای بوستان‌های منطقه ۲، زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در منطقه ۱۳ و رنگ‌آمیزی ۳ هزار متر مربع دیوار در منطقه ۲۲ سرخط مهم‌ترین اخبار شهرداری مناطق مختلف تهران در دومین روز هفته از آخرین ماه سال است.

برج‌سازي

به گزارش همشهری آنلاین، زمان صدور پروانه ساختمانی در حوزه ی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک، با کاهش  ١٠ روز کاری به ۴۰ روز رسید.   «حمید رضا حاجوی» شهردار این منطقه در این باره گفت:  تاکنون ۲۳ جلسه  مجزا بدون واسطه با سازندگان و سرمایه گذاران منطقه به صورت مستمر در راستای مانع زدایی و رفع مشکلات سازندگان و به صورت چهره به چهره در حوزه ی شهرسازی و معماری برگزار شد. همچنین برابر عهدی که داشتیم هرجا نیاز به تفسیر ضوابط و مقررات است به نفع مردم و حقوق عامه تفسیر انجام شده است پیشنهادات لازم را به معاونت شهرسازی شهرداری تهران ارائه دهیم.»

بوستان های منطقه ۲ احیا می شوند
مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تسهیل در دسترسی همه شهروندان با محوریت طرح بهسازی و مناسب سازی بوستان ها در دستور کار قرار گرفت. «علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: «مناسب سازی بوستان زرافشان و همچنین بوستان نیما به عنوان بوستان دوستدار افراد توان‌یاب به منظوراستفاده  افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است. همچنین بهسازی کفپوش بوستان ها و وسایل بازی، ورزشی و بدنسازی نیز انجام شده است.»

صدور پروانه ساختمانی فقط در 40 روز | زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب

زنده گیری سگ‌های بدون صاحب در محدوده منطقه۱۳
سگ‌های بدون صاحب به شیوه زنده گیری با توجه به درخواست‌های شهروندان و مطالبه حقوق حیوانات در منطقه ۱۳ جمع آوری شدند. «احسان صفائی» معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۳ در این باره توضیح داد: «این طرح با اعزام اکیپ‌های زنده گیری سگ‌  به بیمارستان لواسانی، محدوده موتوری سنگین و بوستان جنگلی سرخه حصار در حال اجراست. این حیوانات به محل‌های مخصوص منتقل و در آنجا توسط پزشکان پالایش واکسینه و پلاک‌گذاری می‌شوند. شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بدون صاحب با سامانه فوریت‌های شهری ۱۳۷ تماس بگیرند. مهم‌ترین اقدام دیگر برای ساماندهی سگ های بدون صاحب راه اندازی مرکز پردیس مهر با ظرفیت نگهداری ۵۰۰ سگ است که تا پایان سال بهره برداری می‌شود.»

صدور پروانه ساختمانی فقط در 40 روز | زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب

رنگ آمیزی ۳ هزار مترمربع دیوار شهری ر منطقه ۲۲
کمتر از یک ماه عملیات اجرایی رنگ آمیزی ۳ هزار متر مربع دیوار معابر شهری منطقه ۲۲ به پایان رسید. «علیرضا علی بخشی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری گفت: «با توجه به خاکستری بودن برخی از جداره های شهری و با هدف پویایی، نشاط و سرزندگی در شهر، ۳ هزار متر مربع دیوار شناسایی و کمتر از یک ماه رنگ آمیزی شده است.»

آغاز عملیات احداث مجتمع قضایی در منطقه ۱۹
 عملیات احداث مجتمع قضایی درناحیه ۳ با اختصاص فضایی در عرصه ۵ هزار متر مربع  در خیابان خلازیر آغاز شد. مهدی هدایت شهردار منطقه با بیان اینکه با اتمام عملیات خاکبرداری تا پایان هفته جاری، این پروژه وارد مرحله اجرای فوندانسیون می‌شود، گفت: « همچنین  احداث لوپ تقاطع بلوار شکوفه و بزرگراه شهید کاظمی پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و عملیات عمرانی این پروژه در راستای حل گره های ترافیکی این محدوده و تسهیل دسترسی شهروندان به محلات ناحیه ۳ در قالب زیرسازی جدول و تخریب روی پل انجام شده است.»

کد خبر 660421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha