چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری که معمولا از فرصت سفرهای استانی برای پاسخگویی به انتقادات از دولت استفاده می‌کند

در جریان سفر به استان گیلان و در جمع مردم شهرستان رشت به انتقاد نمایندگان مجلس درباره اظهارات خود در یک برنامه تلویزیونی درباره اعلام میزان پرداخت نقدی یارانه‌ها، واکنش نشان داد و در عین حال یادآور شد که نمایندگان مجلس هم حامی و طرفدار طرح دولت هستند.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به انتقاداتی که درباره اعلام میزان یارانه نقدی در مصاحبه‌اش، به وی مطرح شده بود، گفت: من نوکر مردم هستم و معتقدم اول از همه باید مسائل با مردم در میان گذاشته شود.

رئیس‌جمهوری در سخنرانی خود در جمع مردم استان گیلان که فارس خبر آن را منتشر کرد، با بیان اینکه عده‌ای در گوششان پنبه گذاشته‌اند که این حرف‌ها را نشنوند، افزود: دهک‌های بالای جامعه هم محترمند ولی این خلاف عدالت است که آنها بیش از سایرین از یارانه استفاده کنند. امروز دولت مصمم است با اصلاح روش توزیع یارانه‌ها این رقم را استحصال  و عادلانه توزیع کند.

احمدی‌نژاد در ادامه در واکنش به انتقادات نمایندگان مجلس نسبت به اعلام مبلغ پرداختی به جای یارانه‌ها از سوی وی پیش از تصویب نهایی طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: وقتی من رقم 45 هزار تومان را برای برخی از مردم و 70 هزار تومان را برای قشر محروم اعلام کردم،  برخی عصبانی شدند چرا این موضوعات را با مردم در میان می‌گذاری، باید ابتدا از دسته و گروه ما اجازه می‌گرفتی و بعد به مردم می‌گفتی، اما من به آنها می‌گویم که بنده نوکر مردم هستم و هر اتفاقی که بخواهد در کشور رخ دهد اول باید مردم را در جریان گذاشت، این مردم هستند که صاحبان کشورند.

کارهای فراوان گذشته

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در 30 سال گذشته کارهای فراوان و افتخار‌آمیزی انجام شده و چهره کشور عوض شده است، افزود: مشکلات زیادی هم وجود دارد و سرعت کارها با وجود سرمایه‌گذاری فراوان، کافی نیست و هنوز بیکاری، تبعیض، بازدهی پایین فعالیت‌های اقتصادی و اتلاف‌ها و دوباره‌کاری‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: خدمتگزاران در دولت بیش از 5/2 سال با مطالعه و استفاده از نظر کارشناسان و اساتید دلسوز، ریشه تورم، گرانی، نوسانات و بیکاری‌ها را شناسایی کرده و برنامه‌ای ارائه داده‌اند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روزانه بیش از یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت در داخل کشور مصرف می‌شود، گفت: اکنون در ایران 80 هزار میلیارد تومان می‌سوزد در حالی که اگر قرار بود با رعایت استانداردها مصرف شود، باید نصف یا یک سوم این میزان مصرف می‌شد.
وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 50 هزار میلیارد تومان اتلاف و مصرف نامناسب در بخش انرژی وجود دارد، افزود: اگر همت کنیم و همین یک قلم را با هم مدیریت کنیم، به سرعت پیشرفت خواهیم کرد.

بنگاه‌های زودبازده

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به طرح بنگاه‌های زود بازده اشاره کرد و گفت: طرح بنگاه‌های زود بازده از جمله طرح‌هایی است که دولت در راستای اجرای آن برآمده بود، اما برخی می‌خواستند با طرح مسائلی جلوی آن را بگیرند که متأسفانه توانستند چند ماهی از اجرایی شدن این طرح جلوگیری کنند، ولی امروز بنده اعلام می‌کنم که طرح بنگاه‌های زود بازده دولت با برخی تغییرات به‌زودی و با جدیت بیشتر فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری در ادامه، این طرح را یکی از بهترین طرح‌های دولت نهم خواند و  تصریح کرد: با اجرای این طرح ما امیدواریم نرخ بیکاری در کشور پایین آید و نزدیک به یک‌میلیون جوان مشغول به کار شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه ساختن ایران اسلامی یکی از مهم‌ترین کارهای این دولت به شما می‌رود و مردم نیز باید دولت را در این راه کمک کنند، از احداث خط راه آهن ساری- رشت برای استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: دولت به‌زودی سنگ بنای این طرح را پایه‌گذاری خواهد کرد.

ایجاد چند مجموعه ورزشی جدید برای دختران و پسران استان گیلان، احداث بیمارستان و ایجاد طرح‌های بزرگ صنعتی از دیگر مصوبات دولت در دور دوم سفرهای استانی به استان گیلان به شمار می‌رود که رئیس‌جمهوری از آنها خبر داد.

رفع موانع

رئیس‌جمهوری در ادامه دور دوم سفر استانی به گیلان عصر دیروز در جمع مردم تنیان از توابع صومعه‌سرا - گوراب زرمیخ حضور پیدا کرد و با گوش‌دادن به دغدغه‌ها و مشکلات آنها در مورد مسائل این روستا با مردم گفت‌وگو کرد.

نقش کم‌نظیر گیلان

رئیس‌جمهوری صبح دیروز در هنگام ورود به استان گیلان در فرودگاه رشت  اعلام کرد: امروز نقش گیلان در سیاست و اقتصاد ایران کم‌نظیر است.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران و در تشریح اهداف سفر خود به استان گیلان اظهار داشت: در طول این سفر با مردم ملاقات خواهیم داشت، وزرا نیز به شهرهای مختلف می‌روند و در جلسات شورای اداری این شهرها شرکت می‌کنند.وی همچنین خاطرنشان کرد: با علما و ایثارگران نیز دیدار خواهیم داشت. همچنین به برخی مناطق شهر سفر می‌کنیم و از طرح‌های در دست اجرا بازدید خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین به برگزاری کارگروه‌های تخصصی در استان اشاره و اظهار داشت: در این کارگروه‌ها روند پیشرفت مصوبات قبلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و مشکلات استان را بررسی می‌کنیم تا برای رفع این مشکلات مصوبات جدید تصویب کنیم.

کد خبر 65931

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز