وزیر علوم گفت: تصمیم داریم از سال آینده بخشی از ظرفیت پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بر مبنای پروژه‌ها و نیازهای حوزه صنعت تعریف کنیم.

محمدعلی زلفی گل - وزير علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد نقش وزات علوم در ایجاد  ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: ما خوشبختانه با نظام ایده‌ها و نیازها (نان) که طراحی کرده‌ایم نیازهای صنایع خصوصی و دولتی را جمع‌آوری می‌کنیم تا بتوانیم رساله‌های دانشجویان دکتری و ارشد را به سمت رفع این نیازها هدایت کنیم. 
 
وی ادامه داد: در این سامانه برای جامعه محور شدن دانشگاه‌ها نیازهای دستگاه‌های مختلف و تمامی صنایع در کشور نمایه می‌شود و از این پس باید اساتیدی در راستای این نیازها تعریف نمایند که بتوانیم بر آن مبنا دانشجو پذیرش کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که از چه زمانی مبنای پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجو بر مبنای نیازهای صنعت خواهد بود، گفت: در این راستا تصمیم داریم که از سال آینده بخشی از ظرفیت پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری را بر مبنای پروژه‌ها و نیازهای حوزه صنعت تعریف کنیم.

وی در مورد کم و کیف این امر نیز گفت: از این به بعد بخشی از ظرفیت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اختیار اساتیدی قرار خواهد گرفت که پروژه‌هایی را تعریف کنند که در راستای نیازهای دستگاه‌های اجرایی و حوزه صنعت باشد.

وی گفت: ابتدا باید این اعلام نیاز از سوی دستگاه‌های دولتی و خصوصی در سامانه نان طرح شود و سپس طرح‌هایی بر مبنای آن از سوی اساتید تعریف شود و بر این مبنا اعلام کنند که برای آن طرح در مقاطع مثلا ارشد و یا دکتری به چند دانشجو نیاز دارند تا ما نیز بر این مبنا پذیرش انجام دهیم. 

کد خبر 658706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha