وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای قطری خود برای راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران خبر داد.

رستم قاسمی - وزیر راه و شهر سازی دولت سیزدهم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رستم قاسمی اظهار کرد: در سفر به قطر راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم این سفر زمینه ساز دیدارها و مذاکرات بازرگانان دو کشور در آینده نزدیک و با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.

وی با اشاره به سطح بالای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور افزود: در این سفر همچنین بازدیدهایی از بنادر تجاری و فرودگاه‌های قطر خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با توجه به عزم مقامات سیاسی دو کشور برای ارتقای روابط، زمینه‌های همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را فراهم کنیم.

قاسمی با بیان این‌که امیدواریم با حضور رئیس جمهور در قطر به توافقات خوبی در زمینه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دست پیدا کنیم، بیان کرد: موقعیت راهبردی ایران در منطقه و وقوع آن در تقاطع کریدورهای شرقی غربی و شمالی جنوبی بسیار با اهمیت است. توسعه روابط با کشورهای همسایه از راهبردهای اصلی سیاسی و اقتصادی دولت است و ما تاکنون در سفرهای مختلفی که داشته ایم تلاش کرده ایم زمینه گسترش روابط دو کشور را فراهم کنیم.

کد خبر 658454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha