تحقیقات ناظر صنعت هسته‌ای فدرال نشان می‌دهد که تعداد نامشخصی از نیروگاه‌های هسته‌ای ایالات متحده حاوی قطعات تقلبی است که به طور بالقوه می‌تواند منجر به خطرات ایمنی جدی شود.

رآکتور

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت آرتی، گزارش جدید می‌گوید که وزارت انرژی (DOE) بیش از ۱۰۰ حادثه در رابطه با قطعات جعلی را در راکتورها در سال گذشته نشان داده است.

این تحقیقات که توسط دفتر بازرس کل کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای (NRC) انجام شده است، پس از آن آغاز شد که افشاگران ناشناس ادعا کردند که برخی از نیروگاه‌های هسته‌ای در ایالات متحده از «اقلام تقلبی و مشکوک» (CFSI) استفاده کرده‌اند. اینها به قطعاتی اشاره دارند که برای تقلید از یک محصول قانونی تغییر داده شده‌اند و به قصد فریب دادن به اشتباه معرفی شده‌اند یا شخصات محصول مورد نظر را برآورده نمی‌کنند.

محققان از چهار نیروگاه در سراسر کشور نمونه‌برداری کردند و شواهدی مبنی بر استفاده از CFSI در کارخانه‌ای در غرب کشف کردند. این گزارش همچنین به دو نقص جداگانه در کارخانه‌های شمال شرقی اشاره می‌کند که در میان موارد مورد بررسی قرار نگرفتند. یک مدیر رده بالای NRC به سازمان دیده‌بان گفت که اپراتورهای کارخانه تشخیص داده‌اند که این دو حادثه ناشی از قطعات تقلبی است.

خرابی قسمت اول شامل شفت پمپ آب سرویس اضطراری بود که بلافاصله پس از نصب قطع شد. در یکی دیگر از کارخانه‌های شمال شرق، ابزارهای نظارت بر دما در مناطق مرتبط با ایمنی به طور قابل توجهی از کار افتادند. بعداً مشخص شد که برخی از ابزارها قبل از خرابی با استفاده از قطعات معیوب تعمیر شده بودند.

در حالی که ثابت نشد کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای استانداردهای نظارتی خود را کاهش داده است، این گزارش هشدار داد که فقدان یک سیستم گزارش‌دهی قابل اعتماد برای ردیابی چنین مواردی نشان می‌دهد که ممکن است میزان استفاده از اقلام تقلبی و مشکوک دست کم گرفته شده باشد.

این سازمان خاطرنشان کرد که آژانس تنها از اپراتورهای نیروگاه می‌خواهد که CFSI را در صورتی که در «شرایط فوق‌العاده» مانند خاموشی اضطراری یک راکتور درگیر شده‌اند، گزارش دهند. بازرسان همچنین افزودند که NRC همه ادعاهای استفاده از CFSI را به طور جامع بررسی نکرده است.

کد خبر 656860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha