سیدمرتضی نبوی، مدیرمسئول پیشین روزنامه رسالت، عضو پیشین شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. عضو شورای‌عالی حل اختلاف بین قوا، رئیس مرکز پژوهشی مطالعات راهبردی توسعه، مدیرمسئول فصلنامه راهبرد توسعه از مسئولیت‌های دیگر این چهره اصولگراست. این روزها در دفتر کارش در فصلنامه راهبرد توسعه مسائل روز کشور را دنبال می‌کند.

سیدمرتضی نبوی  به همشهری گفت: بسیاری از انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثر افراد واجد شرایط رأی دادن برگزار شده است. حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی برای انقلاب یک ارزش بوده و هست. در ۲دهه اخیر اما، برخی احزاب و جریان‌های سیاسی به‌دلیل نرسیدن به بلوغ سیاسی کافی، اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند و آن را ادامه می‌دهند که منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات شده است.

او ادامه داد: این جریان‌ها چنین تفکری دارند که اگر انتخابات به نفع ما باشد، خوب است و به این دلیل مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند و حضور مردم را موجب حفظ جمهوریت نظام می‌دانند، اما همین جریان‌ها، هنگامی که با اقبال مردم روبه‌رو نمی‌شوند و نمی‌توانند رأی کافی به‌دست بیاورند، انتخابات را  ترک کرده و طرفداران خود را به مشارکت نکردن در انتخابات به بهانه اینکه جمهوریت نظام کمرنگ شده است، تشویق می‌کنند.

دراین‌باره ببینید؛ 

برخی روسای جمهور براساس منافع حزبی کار می‌کنند نه منافع ملی | حاکمیت قانون هنوز برای برخی مسئولان جا نیفتاده است

ایران قبرستان نیست که صدایی از آن بلند نشود | مخالفان هم صدای خود را دارند، مخصوصا چندهزار رسانه فارسی‌زبان

دراین‌باره بخوانید؛ 

روایتی از نقش نفوذ در وقایع ۷۸ و ۸۸ | انقلاب اسلامی در طول زمان دچار زوال نشده است

خبرنگار: حمیدرضا بوجاریان

تصویربردار: حوریه حسینی

تدوین: عاطفه سادات حسین زاده

کد خبر 656273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    اتّفاقاً این دیگ هم برای اصلاح طلب وهم برای اصولگراهامیجوشد تنهابرای کسی که نمیجوشدبرای ملّت نجیب ایران هست؛ هردوجناح درپشت پرده هوای هم رادارندوبعضی ازاین رخدادبیخبرندومتوجّه جنگ زرگری دوجناح نیستند@@!.