هفته‌نامه‌ی دوچرخه > علی مولوی: «دیوید اِم. بِرد»، عکاس، تصویرگر و طراح اسباب‌بازی است. رشته‌ی تحصیلی او طراحی صنعتی در دانشگاه «رودآیلند» بوده و بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را صرف ساخت اسباب‌بازی در شرکت‌های بزرگ «لگو» و «هاسبرو» کرده است.

ديويد اِم. بِرد، هنرمند

او می‌گوید: «من همیشه تصویرسازی و داستان‌گویی بصری را دوست داشتم و از بچه‌ها بازخوردهای جالبی درباره‌ی طرح‌های اسباب‌بازی‌هایم شنیدم که باعث شد به قدرت داستان‌گویی، به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط و الهام‌بخشی اعتقاد پیدا کنم. حالا من طراح و تصویرگری مستقل هستم.»

او پروژه‌ی جذابی را آغاز کرده که نامش را «بیکورنز» گذاشته و با استفاده از دانه‌های بلوط، میوه‌های جنگلی و شاخه‌های خشک، شخصیت‌هایی خیالی و ریزه‌میزه می‌سازد. او این عروسک‌های زیبا را در موقعیت‌های گوناگون همراه با غذا برای پرندگان و جوندگان جنگل می‌گذارد و دوربینش را در موقعیتی قرار می‌دهد که از این صحنه، عکسی رؤیایی بگیرد؛ انگار که این عروسک‌های کوچولوی زیبا واقعی‌ هستند و دارند به پرنده‌ها یا سنجاب‌ها خوراکی تعارف می‌کنند.

او می‌گوید: «ایده‌ی بیکورنز زمانی به ذهنم رسید که در لگو مشغول طراحی فیگورهای جنگجو بودم. وقتی لگو را ترک کردم، دلم برای آن دوران و قطعه‌های بی‌پایان ساختمان‌سازی تنگ شده بود، تا این‌که به چوب‌ها نگاه کردم و متوجه شدم که تمام قطعات مورد نیازم را جلوی چشمم دارم!»

او حالا عکاس رؤیاهاست و در فضای مجازی، ۲۸۰هزار دنبال‌کننده دارد که کارهای تماشایی او را دنبال می‌کنند و با عکس‌های او، وارد دنیایی خیال‌انگیز می‌شوند. او این عکس‌های رؤیایی را در سایتش به قیمت‌های ۳۰ تا ۲۰۰ دلار به هوادارانش می‌فروشد.

عکاس رؤیاها

عکاس رؤیاها

عکاس رؤیاها

عکاس رؤیاها

عکاس رؤیاها

عکاس رؤیاها

کد خبر 654330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha