عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تحکیم روابط جزء سیاست‌های خدشه‌ناپذیر ایران است و سوئیس دارای ویژگی‌هایی خاصی است و ۴۵ درصد از صادرات ماشین‌آلات ایران به سوئیس انجام می‌شود.

علیرضا سلیمی

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه(۵) آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از أخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن و در موافقت با آن اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط با دیگر کشورها است. 

وی افزود: اقدامات منقضی برای ارتباط با سایر کشورها باید انجام شود، تحکیم روابط جزء سیاست‌های خدشه‌ناپذیر ایران است و کشور سوئیس دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند با ما در ارتباط باشد. این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی بوده و ۴۵ درصد از صادرات ماشین‌آلات کشور ما با این کشور انجام می‌شود.  

عضو هیات رئیسه مجلس تأکید کرد: ما باید ارتقاء سطح مناسبات میان ایران و سوئیس داشته باشیم تا بتوانیم تمهیدات لازم برای فعالیت‌های مورد نیاز را کسب کنیم و این لایحه موجب گسترش روابط تجاری میان ایران و سوئیس می‌شود. متأسفانه تراز تجاری ما با سوئیس منفی است و باید تغییر رویکرد دهیم.

سلیمی گفت: توافقنامه میان ایران و سوئیس در سال ۱۳۸۱ امضا شده و اکنون نیاز به تکمیل و اصلاح دارد که این لایحه اصلاحی در ۸ ماده به مجلس ارسال شده و تصویب آن می‌تواند در حوزه اشتغالزایی تأثیر مثبتی داشته باشد.

کد خبر 653732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    3 0
    خخخخخخ
  • ناشناس IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    2 0
    عجب!!!!!!!!
  • شهریار IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 2
    آقای پروفسور سلیمی لطفا با اعداد بازی نکن اگه شما تا کلاس ۵ بیشتر نخوندی بدون که خواننده های همشهری حداقل لیسانس دارند لطف کن ارزش دلاری صادرات را بگو البته اگه بلدی حساب کنی