سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در واکنش به شکست اسرائیل در لبنان و بیم این رژیم از توانمندی حماس، اخیراً محافل تندرو در اسرائیل طرح اشغال مجدد غزه را مطرح کرده‌اند.

در این خصوص رتیرز الی ایشانی وزیر صنایع و تجارت کابینه المرت گفت: بدون هیچ تردیدی باید وارد عملیات نظامی در غزه شد.
بهانه این محافل از حمله به غزه آن است که فلسطینی‌ها از طریق مرز با فلسطین اقدام به وارد کردن سلاح‌های پیشرفته و موشک‌های ضد تانک می‌کنند.
مقامات اسرائیلی که در مواجهه با حزب‌الله لبنان شکست خوردند، بیم آن دارند که جنبش حماس با الگو گرفتن از تاکتیک رزمی حزب الله به نیرویی پرقدرت علیه اسرائیل تبدیل شود. به گزارش همشهری آنلاین در این خصوص حاییم شیبی، یک خبرنگار اسرائیلی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت رهبران اسرائیلی برای جلوگیری از تبدیل شدن نوار غزه به جنوب لبنان دیگر درصدد اجرای عملیات بزرگ نظامی در گذرگاه صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در غزه هستند.
وی با بیان این‌که اسرائیل قصد دارد برای مدتی گذرگاه حیاتی صلاح‌الدین در غزه را در کنترل خود درآورد گفت: هدف اسرائیل از اجرای این عملیات بزرگ نظامی جلوگیری از به‌کارگیری همان تاکتیک و اسلحه حزب‌الله لبنان توسط جنبش حماس است.
در واکنش به این اظهارات صائب عریقات عضو ارشد فتح و مسئول سابق مذاکره با اسرائیل   گفت این طرح اسرائیلی‌ها چیزی جز محاصره کامل و در تنگنا قرار دادن مردم فلسطین نیست. وی با هشدار نسبت به این اقدام از کشورهای غربی خواست مانع از چنین اقدامی از سوی اسرائیل شوند.
شهادت یک فرمانده نیروهای مقاومت
نظامیان رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر فرمانده شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین را در شمال نوار غزه به شهادت رساندند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت حمله تروریستی دیروز صهیونیست‌ها زمانی روی داد که عطا الشنبری در منزل یکی از بستگانش به مناسبت عید سعید فطر حضور یافته بود.در این عملیات سه برادر فلسطینی از خویشاوندان الشنبری نیز به شهادت رسیدند.
در همین حال شبکه خبری الجزیره نیز از کشته و مجروح شدن تعدادی فلسطینی در عملیات نظامی ویژه ارتش اسرائیل در بنت حانون خبر داد.
کد خبر 6528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز