همشهری آنلاین: رئیس کل سابق بانک مرکزی تاکید کرد که سیاست‌های پولی کشور باید در بانک مرکزی تبیین و تنظیم شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر طهماسب مظاهری که در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی و در حضور رئیس جمهور سخن می گفت ادامه داد: ‌باید نهادی تخصصی برای انجام این وظیفه سنگین طراحی و مستقر شود و با رئیس جمهور و دولت تعامل داشته باشد.
 
   
طهماسب مظاهری درباره راه نجات نظام پولی و مالی کشور افزود: بانک مرکزی باید ‌ناظر مقتدر بازار های مالی باشد و این نظارت بر عملکرد نهاد های پولی و مالی تحت الشعاع هیچ ملاحظه ای نباید باشد.

وی تا کید کرد بانک مرکزی باید در تصمیمات خود از مجموعه دولت مستقل و به شخص رئیس جمهور متصل باشد و با اقتدار عمل کند.

مظاهری با اشاره به نکاتی در خصوص بحث توسعه اقتصادی در کشور و ملزومات ان یکی از این لوازم را ثبات و آرامش بویژه در نظام پولی دانست و افزود:‌ ایجاد تعادل بین منابع و مصارف از اصول توسعه اقتصادی است.

وی مدیریت منابع دولت و مشخص شدن محل تامین آن را ضروری دانست و افزایش و یا کاهش هزینه های دولت باید مدیریت شود.

مظاهری با بیان اینکه امروز به اشتباه رونق تولید با اعطای تسهیلات هم معنی شده است گفت راه حل رونق تولید کاهش تعهدات دولت به نظام بانکی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور دچار مشکلاتی است افزود‌:‌ من طرح عملیات نجات نظام بانکی را در جواب نامه رئیس جمهور در 46 صفحه به وی تقدیم کردم.

مظاهری سه موضوع تنظیم رابطه دولت با شبکه بانکی،‌ تامین منابع مالی سالم برای بانک‌ها و اصلاحات داخل بانک‌ها را سه محور اصلی این طرح برشمرد و از رئیس جمهور خواست در صورت صلاح دید این طرح را در اختیار کارشناسان قرار دهد تا پس از اصلاح و تکمیل به صورت یک بسته اجرایی دراید.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه اعضای دولت برای خدمت به مردم سخت ترین کارها از جمله قبول یا ترک خدمت را انجام داده اند گفت نقطه قوت همه ما این است که همه اختلاف نظر ها و بحث های کار شناسی را با هدف رشد و توسعه کشور و خدمت به مردم انجام می دهیم و نباید این موضوع را فراموش کنیم.

کد خبر 65087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز