مجموع نظرات: ۴۹
یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران، به‌زودی با دستور شهردار آغاز خواهد شد. به این ترتیب ۸ محله پایتخت زیر پوشش حمل‌ونقل ریلی شهری قرار می‌گیرند.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام اضافه کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، خط ۴ به عنوان یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی غربی حمل و نقل درون شهری و با طول۲۰ کیلومتر، نیازمند توسعه از دو سمت شرق و غرب است تا به بالاترین میزان کارایی و بهره‌وری ممکن برسد.

او افزود: در این راستا عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط مذکور از ایستگاه ارم سبز تا میدان چهارباغ از مدت‌ها پیش آغاز شده و حالا نوبت به شروع پروژه توسعه شرقی خط ۴ از ایستگاه در حال بهره‌برداری شهید کلاهدوز تا دانشگاه عباسپور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در منطقه حکیمیه رسیده است تا وارد مرحله اجرا شود.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: طبق مطالعات ترافیکی صورت گرفته، برآورد می‌شود در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی این خط استفاده کنند و همین امر نشان از اهمیت بالای پروژه مذکور دارد.

علی امام در پایان گفت: با تکمیل فازهای مختلف پروژه توسعه شرقی خط ۴ که مسیری ۱۱ کیلومتری با ۱۰ ایستگاه و ۳ ایستگاه تبادلی (۲ ایستگاه با سایر خطوط عادی و یک ایستگاه با خطوط اکسپرس) را شامل می‌شود، محله‌های تهران نو، دردشت، میدان شقایق، میدان شاهد، حکیمیه و تهرانپارس به همراه دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تحت پوشش خطوط راه‌آهن ریلی شهر تهران قرارگرفته و شهروندان پهنه شرقی پایتخت از این امکان حمل و نقلی، استفاده بیشتر و بهتری خواهند برد.

کد خبر 645810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 43
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اندره IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    8 3
    دست کارگران مترو خط کرج درد نکنه که ۲۴ ساعته مشعول تعمیر خط بودند
  • زهرا فرمهینی فراهانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    10 3
    سلام ترخدا یک خط هم استخر اضافه میکردند ممنون میشدیم
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    22 3
    سلام به شهر نسیم شهر هم مترو بزارید ممنون
  • علی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    28 2
    با سلام پس ان وعده مترو شهریار کی قرار است عملی بشه از دهه هشتاد کلنگ زنی مترو شهریار خورده. قول داده شده کی قرار میشه
  • علیرضا IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    28 4
    پس چرا همش توی شرق داره پیشرفت میکنه چون خودتون اونور زندگی میکنین !!!! یکمم سمت جنوب غرب گسترش بدین بد نیست همه قشر ضعیف زندگی میکنن که باید دو تا خط اتوبوس سوار بشن تازه برسن آزادی !!!!
  • حاتمی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    32 1
    خواهش میکنم برای تهرانسر هم خط مترو داشته باشه ممنونم ما در این محله که هستیم خیلی با مشکلات زیاد جایی که میخواهیم می رویم