با وجود تهدیدات اسرائیل علیه ایران و هشدارهای تهران به تل آویو، راه دیپلماسی در پرونده هسته‌ای ایران هنوز بسته نشده است. 

مذاکرات

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «نورالدین الدغیر» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در تهران، درباره رزمایش سپاه پاسداران گفت: ایران صدای خودش را بالا می‌برد و این بار این کار همزمان با آهنگ رزمایش نظامی، صورت می‌گیرد.

رزمایش‌هایی که نمی‌توان آن را از تهدیدات اسرائیل جدا کرد. اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل از لزوم بی‌اثر کردن خطر ایران سخن گفت. در برابر تهدیدات اسرائیل، ایران هم لحن تهدیدات متقابل خود را تشدید و تاکید می‌کند پاسخ قوی به هر حمله‌ای خواهد داد. 

در ادامه این گزارش آمده است: از نظر نظامی، ایران از محاسبات خود احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای این کشور را حذف نمی‌کند، اما از نظر سیاسی، ایران تحرکات اسرائیل را فقط تلاشی برای اعمال فشار بر واشنگتن و غرب همزمان با مذاکرات با ایران می‌داند؛ بنابراین در حالی که وین منتظر از سرگیری مذاکرات برای احیای توافقنامه هسته‌ای است، لحن تهدیدات افزایش یافته است.

در حالی که خبرهایی درباره توافق در مورد پیش‌نویس توافقنامه منتشر می‌شود، موضع گیری‌های تند تهران و واشنگتن ادامه دارد. آمریکا تهدید می‌کند در صورتی که ایران برنامه هسته‌ای خود را به همین صورت ادامه دهد، مذاکرات را متوقف می‌کند. اما پاسخ ایران آن است که هر نوع پیشرفتی در مذاکرات وین، مشروط به لغو تحریم‌های ایران است و توپ را در زمین غرب می‌اندازد. اسرائیل تهدید می‌کند و ایران هم آن را تهدید می‌کند که به این رژیم پاسخ خواهد داد. 

در این گزارش همچنین آمده است: واشنگتن از تهران می‌خواهد سرعت برنامه هسته ایش را کاهش دهد و ایران در مقابل بر لزوم لغو تحریم‌ها تاکید می‌کند. بین تهدیدات اسرائیل و تحرکات در وین، به نظر می‌رسد گزینه سیاسی، همزمان بر گزینه درگیری نظامی اولویت دارد و راه دیپلماسی هنوز بسته نشده است.

کد خبر 645104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابو نوری IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    28 6
    اسرائیل بفکر فرار و ترک سرزمین‌های اشغالی فلسطین باشد. دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد..اسرائیل یک موجود حرام زاده و مجرم و غاصاب است و یک سرباز شجاع ندارد.. همه ترسو هستند. طبل تو خالی است. ایران تنها نیست و وقت خودش همه ملت‌ها مسلمان به فلسطین اشغال حمله و آنرا آزاد خواهند کرد. و حکام دست نشانده عرب محاکمه و به اعدام محکوم خواهند شد. یهودیان اسرائیل این را می‌دانند و خود را برای فرار به کشور اصلی خود تدارک دیده است. نصر من الله و فتح قریب و النصر یومئذ للمؤمنین.
  • علیرضا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    21 6
    اسراییل باید ار صحنه روزگار حذف شود. امام خمینی رحمت اله علیه
  • آرش IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    19 3
    همین درست است جواب قلدری های اسراییل غاصب خنده نیست بلکه به رخ کشیدن قدرت نظامی است
  • علی خوش روان IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    16 3
    اولا که ایران در عین امادگی برای پاسخ کوبنده وشدید به اسراییل این گونه حرف زدنهای اسراییل را بلف میداند چون اسراییل خود میداند شروع یک درگیری یعنی اغاز پایان اسراییل !!!! دوما . این تهدیدات پشیزی برای ایران ارزش تدارد وبر روند مذاکرات تاثیر نخواهد گذاشت چون ما غیر منطقی حرف نمیزنیم که بخواهیم تغعیر نظر بدهیم حرف منطقی را نمیتوان عوض کرد
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    13 4
    مرگ بر اسراییل
  • غ.ه IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    11 2
    آنها با عملیات روانی بدنبال امتیازگیری بیشترند،این روش متداول غرب است. آنها فقط به کشورهایی حمله میکنند که قبلا خلع سلاح کامل شده اند و فرماندهان ارشد نظامی نیز خریداری شده باشند آیا فرماندهان شجاع ایران چیزی جز شهادت می خواهند؟بخدا قسم در چند صد سال گذشته ایران چنین جان بیکرانی نداشته است.
  • هامون IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    14 3
    دیر یا زود این غده سرطانی از منطقه کنده خواهد شد .
  • RO ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    11 1
    رزئم نجس و ترسوی صهیونیست در صورت کوچکترین تعرضی به ایران قدرتمند برای هر صهیونیست نجس در سرزمین های اشغالی حد اقل دو موشک بالستیک کنار گذاشته ایم .
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    6 0
    مرگ بر اسرائیل ایران یک ساعته نابودتان می‌کند کثافت ازاین منطقه برو
  • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    8 1
    ایران اسرائیل را عددی حساب نمی‌کند منظور ایران فقط آمریکایی جهانخوار است اسرائیل با یک استان نزدیک محو شدنی است والسلام
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    اسراییل رژیم جعلی و غاصبیه درست و انشاله نابود میشه ولی به اندازه خردلی هم به فکر مردم باشید
    • مهر IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      مشکل اصلی سیستم جهانخواری امریکا ست ثمام منابع کشورهای دیگر را به وسیله راه انداختن جنگ چپاول میکند تا این وضع ادامه دارد به همین منوال پیش میرود
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    5 2
    اگر۳۰میلیون نفرازمردم کشورهای اسلامی پیاده به سمت اسراییل حرکت کنند اسراییل نابود میشود تمام ۳۰میلیون راکه نمی توانندبکشنداصلاامکان ندارد
  • م ح IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    من خیلی به سپاه وطنم افتخار می کنم
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    تجربه نشان داده همیشه زبان زور و قدرت به دیپلماسی برتری داشته است.همان طور که کیسینجر وزیر سابق امور خارجه آمریکا گفت:یک ناو هواپیمابر برابر با صد هزار تن دیپلماسی است!. موشک های ایران هم همین نقش رو ایفا میکنند.