رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور سالانه دچار درجات مختلفی از سوختگی می‌شوند.

سوختگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش،  رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: افرادی که دچار هوشیاری کمتری هستند و نیز اطفال، سالمندان و مبتلایان به آلزایمر بیشتر دچار سوختگی می‌شوند و میزان سوختگی در کشور بالاتر از کشورهای همجوار است.

وی اظهار داشت: سوختگی از مواردی است که آسیب جسمی و روحی به فرد وارد می‌کند و مشکلاتی زیادی را بوجود می‌آورد.

شادنوش تصریح کرد: سوختگی الکتریکال حائز اهمیت است و بخش‌های مختلف کشور شامل تولید کنندگان لوازم برقی، شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی باید به مسائل ایمنی برای جلوگیری از سوختگی توجه کنند، زیرا تعداد زیادی چشم بر اثر سوختگی تخلیه می‌شوند.

وی اظهار داشت: بیماران سوختگی نیازمند محیط‌های استریل و درمان‌های پیچیده هستند و تحریم ها نیز باعث شده از لحاظ تجهیزات، پانسمان های اختصاصی، لباس‌های سوختگی و غیره کمبود داشته باشیم.

به گفته شادنوش، در حال حاضر ۱۱ بیمارستان در کشور دارای بخش سوختگی هستند و افرادی که دچار این مسئله می‌شوند وقتی عفونت زخم آنها بیشتر می شود به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

شادنوش تاکید کرد: در حوزه اطلاع رسانی و آموزش عمومی مشکل داریم باید بحث وجود بخاری غیر استاندارد و نفتی در مدارس پیگیری شود.

وی ادامه داد: باید به مردم در زمینه سوختگی هشدار داده شود و آموزش همگانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 644274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha