ولی اسماعیلی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی گفت: در تلاش هستیم این بند از لایحه ۱۴۰۱ خارج شود و اگر دولت مصّر است، می تواند برای آن لایحه‌ای ارائه دهد که جداگانه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شفقنا، ولی اسماعیلی در خصوص افزایش سن بازنشستگی گفت: افزایش سن بازنشستگی جزو احکام دائمی است و نمی توان آن را در بودجه سنواتی آورد لذا آوردن احکام دائمی در بودجه سنواتی از لحاظ قانونی ایراد دارد.

وی با بیان اینکه احتمال خروج این بند از بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد، ادامه داد: هر چند انجام دادن این کار به نفع صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود اما از سوی دیگر معایبی برای بحث بیکاری و اشتغال جوانان دارد؛ لذا در تلاش هستیم این بند از لایحه ۱۴۰۱ خارج شود و اگر دولت مصّر است، می تواند برای آن لایحه ای ارائه دهد که جداگانه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیش بینی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: قطعا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورمی به دنبال خواهد داشت و دولت هم اقرار کرده که تورم ۷ الی ۸ درصدی را تجربه خواهیم کرد اما پیش بینی ها این است که دهکهای پایین جامعه شناسایی و مورد حمایت مالی قرار بگیرند که مبلغ آن از ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متفاوت خواهد بود.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس خاطرنشان کرد: اما بعضا در شناسایی افراد اشکالاتی پیش می آید که باید اصلاح شود و در تلاش هستیم که در وزارت رفاه سامانه شناساییِ دهک‌ها، تکمیل شود و احتمالا تا ۵ دهک پایین مشمول دریافت این کمک ها باشند.

کد خبر 643417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 0
    سازمان تامین اجتماعی برای جبران کسری مالی به جای اینکار کمیته ای مرکب از اداره کار و تامین اجتماعی تشکیل بدهند برای ایجاد اشتغال و فعالیت مراکز و نهادهای تولیدی و توجه به استخدامهای با شرایط بیخود که ظلم به کارگر است تا بتوانید با افزایش اشتغال و به تبع آن افزایش تعدا بیمه شده ها این مشکل را حل کنید چرا صورت مساله را میخواهید پاک کنید مشکل افزایش سن بازنشستگی نیست مشکل قراردادهای کار ظالملانه از سوی پیمانکار و بیمه نکردن نیروی شاغل در مراکز تولیدی و خدماتی می‌باشد
  • رضا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    9 1
    ممنون از آقای ولی اسماعیلی که به فکر اشتغال جوانان هستند وطرح 2سال اضافه سنوات خدمت نارضایتی میاوند انگیزه را از کارمند میگیرد و باقی مانده خدمت ودوسال اضافه را به بطالت سپرده خواهند کرد ووظیفه خود را به درستی انجام نخواهند داد برای کسری بودجه به فکر وصول کردن مالیات ها باشند تا کسری بودجه جبران شود چرا از جیب قشر مستضعف میزنند
  • اسلامی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    8 0
    سلام به استناد چه تحقیق و برنامه ای چنین امر مهمی در لایه بوده 1401 اورده شده است
  • ناشناس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    نام خدا با عرض ادب و احترام و خدا قوت به جهت تلاش و مساعی نمایندگان محترم به استحضار می رساند با عنایت به دغدغه های دولت محترم در خصوص کسری صندوقهای بازنشستگی ،نکاتی چند به همراه پیشنهادات در خصوص افزایش 2 سال سنوات خدمت جهت بازنشستگی کارکنان به حضور اعلام می گردد ( رجاء واثق داریم که نمایندگان محترم نسبت به کلیه امورات اشراف کامل دارید) .قبلا" از اینکه مصدع اوقات شریف شدم عذرخواهی می نماییم. 1-همانطوریکه مستحضرید از جمله دغدغه های دولت محترم اشتغال می باشد که با افزایش سنوات بازنشستگی امکان اشتغال برای نیروی های جوان و دارای مدارک بالای دانشگاهی و با انگیزه کم رنگ تر می شودو بالطبع مشکلاتی جهت ازدواج جوانان بوجود می آورد 2-بسیاری از کارکنان برای بعد از بازنشستگی و پاداش آن برای مخارج زندگی از جمله خرید جهیزیه ازدواج فرزندان و ..برنامه ریزی نمودند که مطرح شدن یکباره آن از نظر روحی و معیشتی مشکلاتی برای کارکنان بوجود می آورد . پیشنهادات برای حل مشکل کسری صندوق بازنشستگی 1-پیشنهاد می گردد افزایش سنوات بازنشستگی به صورت اختیاری باشد نه اجباری (همانند بند 2 ماده 103 ق
  • محمد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 0
    در سال 1385 برای اینکه قشر جوان بیکار را وارد کار کنند آمدن شاغلین را با 25 سال سابقه بازنشست کردن و الان چه شده است که می گویند 32 سال؟!!!!!! الان که علاوه بر بیکاری گذشته مشکل کرونا نیز بر بیکاری جوانان افزوده است چرا این طرح؟ .... شکایت خود را کجا ببریم ای خداااااااااااا . تبعات بسیار منفی این طرح چه در حال و چه در آینده ( افزایش 32 روزه حقوق در ماه برای بازنشسته و هزینه بالای آن برای سازمان )را چه کسی جوابگوست؟ طراح این طرح چه کسی یا چه کسانی بوده اند؟!!! آیا برای دیگر موارد بودجه هم این افراد بسیار باسواد .... طرح بودجه ریختند؟!!!! وای ی ی ی ی ... اینجا وظیفه نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بسیار بسیار مهم است . شما را قسم می دهم به خدا الله الله الله بدون طرفداری کورکورانه از گروه یا باندی فقط در راه خدا این لایحه را بصورت رای 100 درصدی حذف کنید.