چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه سیاسی: گروه‌ها، شخصیت‌ها و نهادهای مختلف در بیانیه‌های جداگانه از ملت شریف ایران دعوت کردند تا با حضور فعال و پرشکوه خود در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نام روز قدس نامیده شد

حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند و بار دیگر حمایت همه‌جانبه‌خود را از ملت و دولت مظلوم فلسطین اعلام و بر نابودی رژیم اشغالگر قدس تاکیدی دوباره ورزند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، خواهان حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس شد. وی در جلسه درس تفسیر خود در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که رسا خبر آن را منتشرکرد، تصریح کرد: مسلمانان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم نمایند.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد که مردم ایران بهتر از سال‌های گذشته با حضور خود در مراسم روز قدس، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه عدم‌امنیت مشکل اصلی کشورهای اسلامی است، گفت: متأسفانه امروز نه تنها فلسطین، بلکه کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان نیز از ناامنی و عدم‌ثبات رنج می‌برند.

از سوی دیگر و در آستانه روز جهانی قدس نهادهای دولتی و مردمی با صدور بیانیه‌های جداگانه ضمن اعلام حمایت از مبارزات ملت فلسطین و تاکید بر ضرورت مقابله با رژیم اشغالگر قدس،  ایرانیان را به حضور پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور فراخواندند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس تصریح کرد: پیگیری آرمان قدس از سوی جهان اسلام برای وحدت بخشی به امر مبارزه مقدس با غاصبان سرزمین الهی فلسطین که نماد آن در راهپیمایی «روز قدس» متجلی می‌شود امری مهم و حقیقتی غیرقابل تردید  است، این ابتکار نو و تازه که هر سال عمق ضرورت آن بیش از پیش آشکار می‌شود نشان از بلندای تفکر و عمق بینش حضرت امام خمینی(ره) دارد.

شورای نگهبان قانون اساسی هم در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز قدس، امت اسلامی را به حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای آزادی قدس شریف فراخواند.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از جمله نهادهایی بود که با صدور بیانیه‌ای روز جهانی قدس را نماد همدلی مردم جهان با ملت ستمدیده و مظلوم فلسطین خواند و از تمامی ملت شریف ایران و تمامی حق طلبان و عدالتخواهان عالم، جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورد.

دفتر تهران جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس این روز را نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت آن خواند و تصریح کرد که گرامیداشت این روز ماندگار، ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است.

از سوی دیگر ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ خود، روز جهانی قدس را نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و تبلور فریاد تنفر و اعتراض جهانیان علیه جنایات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دانست.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به تقارن روز جهانی قدس با پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان تصریح کرده است: رهایی از سلطه متجاوزان اشغالگر و شکست محاصره، تهدید و تحریم آنان جز در پرتو مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی بدست نمی‌آید.

ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، خانه کشاورز، حزب موتلفه اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، جمعیت زنان انقلاب اسلامی، جمعیت حامیان آزادی قدس شریف، مرکز رسیدگی به امور مساجد، جامعه اسلامی کارگران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سازمان بسیج فرهنگیان از جمله دیگر نهادهایی بودند که با صدور بیانیه‌های جداگانه از مردم برای شرکت در مراسم باشکوه روز قدس دعوت کردند.

برنامه‌های فردا

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران همزمان با روز قدس، به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی اقامه خواهد شد.

در این مراسم علی‌اکبر ناطق نوری، مشاور و رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به مناسبت روز جهانی قدس، پیش از خطبه‌ها سخنرانی می‌کند.

همچنین ابواسامه نماینده جنبش حماس در ایران، پیام اسماعیل هنیه، نخست وزیر مردمی فلسطین را قرائت خواهد کرد و سپس محمود المشهدانی، رئیس مجلس ملی عراق و رئیس پارلمان کشورهای عرب، سخنرانی می‌کند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به برگزاری آیین روز جهانی قدس در تهران، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

کد خبر 64258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز