دولت‌آباد نیزار بخش سلفچگان شهرستان قم نام روستایی است که همه خانه‌های آن درون یک «قلعه گِلی» ثبت ملی شده قرار دارد و هنوز اهالی آن در این منطقه تاریخی زندگی می‌کنند.

روستای دولت‌آباد نیزار قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،اهالی روستای دولت‌آباد نیزار بخش سلفچگان شهرستان قم که خانه‌های همه آن‌ها در درون یک «قلعه گِلی» قرار دارد، مشکلات خود را رودررو با مسئولان در میان گذاشتند و چشم انتظار مساعدت آنان هستند.

اهالی روستای مذکور در مسجد، میزبان احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم، مرتضی حیدری فرماندار قم و تعدادی از مسئولان این استان بودند تا مسایل و مشکلات خود را به صورت مستقیم بیان کنند.

در این جلسه اهالی؛ تامین آب کشاورزی مورد نیاز، آسفالت یا سنگفرش معابر روستا، تامین امنیت، نصب تابلوی علایم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های منتهی به این روستا و رسیدگی به کیفیت جاده‌های روستایی را، از جمله مشکلات خود برشمردند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

در این نشست مسئولان از نزدیک با مشکلات اهالی روستا آشنا شدند و توضیحات لازم را برای رفع مشکلات موجود بیان کردند.           

روستای «دولت‌آباد نیزار» از روستاهای بخش سلفچگان شهرستان قم در استان قم است که با شهر قم حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و در حدود ۲۵ کیلومتری شهر سلفچگان در محور سلفچگان ـ دلیجان (استان مرکزی) قرار دارد.

روستای تاریخی «دولت‌آباد نیزار» سال ۱۳۹۱ هجری خورشیدی با شماره ۳۰۵۵۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و مساحت آن حدود ۶ هکتار است که تمام خانه‌های اهالی این روستا در داخل «قلعه‌ای گِلی» قرار گرفته و راه ورود به این روستا از درِ اصلی این قلعه است.     

روستای تاریخی «دولت‌آباد نیزار» در حدود سه کیلومتری روستای «امامزاده ساریه خاتون» قرار دارد که مراسم «نخلگردانی» اهالی این روستا تا امامزاده مذکور در روز عاشورای حسینی(ع) از جمله آیین‌های قدیمی این دیار است که بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد.

کد خبر 641483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha