سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

یوسف نوری در سال ۱۳۴۰ در ایلام بدنیا آمد. وی در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان آخرین وزیر کابینه از مجلس یازدهم رای اعتماد گرفت و عهده دار وزارت آموزش و پرورش شد. نوری در چهاردهم فروردین ۱۴۰۲ استعفا داد. وی در اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان استاندار مازندران منصوب شد.

یوسف نوری

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف نوری در سال ۱۳۶۰ در ایلام زاده شد. وی برای دو سال  وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بود.  وی دانش‌آموخته دکتری مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،  کارشناسی برنامه‌ریزی و فوق‌دیپلم پرورشی (تربیت معلم ورودی ۱۳۶۴) است.

سید ابراهیم رئیسی در ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ یوسف نوری را به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.  نوری توانست در جلسه روز ۷ آذر ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، رأی اعتماد نمایندگان برای تصدی این وزارتخانه را جلب کند.  

وی پیش از این رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بوده‌است. پس از عدم رأی اعتماد نمایندگان به حسین باغگلی و مسعود فیاضی، نوری سومین گزینه رئیسی برای تائید صلاحیت به مجلس سیزدهم بود.

نوری در چهاردهم فروردین ۱۴۰۲ استعفا داد.

آخرین بروزرسانی  Nov ۳, ۲۰۲۳ - جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲

کد خبر 640431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha