کره جنوبی روز دوشنبه برای نخستین بار از هنگام شیوع کرونا در اوائل ۲۰۲۰ در این کشور کلاس‌های حضوری همه مدارس این کشور را به طور تمام‌وقت بازگشایی کرد.

class

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مدارس در کره جنوبی، نخستین کشور خارج از چین با شیوع عمده کرونا در آغاز پاندمی، مراحل گوناگون تعطیلی، آموزش از راه دور و ترکیب آموزش حضوری و راه‌ دور را گذرانده‌اند.

کره جنوبی توانست با آزمایش‌های گسترده، برنامه دقیق ردیابی تماس بیماران و استفاده از اپلیکیشن‌های ردیابی بدون انجام قرنطینه‌های گسترده یا لاک‌داون اعمال شده در کشورهای دیگر، شیوع کرونا را محدود نگه دارد، اما تلاش‌های پیشین برای بازگشایی مدارس با رخ دادن موج‌های جدید عفونت ناکام ماندند.

بازگشایی کامل مدارس در کره جنوبی بخشی از طرح «زیستن با کووید-۱۹» است که پس از رسیدن این کشور به اهداف واکسیناسیونش اعلام شده است. در مجموع ۷۸.۸ درصد جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند، البته پوشش واکسیناسیون در نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله فقط ۱۲.۸ درصد است.

یو اون-های، وزیر آموزش کره جنوبی روز دوشنبه در بازدیدی از یک مدرسه ابتدایی در سئول گفت: «قبول دارم که هنوز نگرانی‌های زیادی باقی مانده‌اند.»

هر چند کره جنوبی با رسیدن به پوشش بالای واکسیناسیون محدودیت‌های مربوط به فاصله‌گیری اجتماعی را کاهش داده است، اما هنوز با بالاترین موارد عفونت روزانه از آغاز پاندمی شامل بالاترین شمار موارد شدید بیماری درگیر است.

کره جنوبی ۲۸۲۷ مورد جدید کووید-۱۹ را در یکشنبه شب گزارش کرد که نسبت به میانگین روزانه در این هفته که بالای ۳۰۰۰ مورد بود، اندکی کاهش نشان می‌ٔهد.

اما آنچه بیشتر باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است، افزایش موارد وخیم بیماری است که نیاز به بستری شدن پیدا کرده‌اند و همچنان در میزان بی‌سابقه بیش از ۵۰۰ مورد باقی مانده است.

مدارس هنوز می‌توانند در صورتی که وضعیت شیوع کروناویروس ایجاب کند، دوباهر به آموزش از راه دور یا ترکیب آموزش حضوری و از راه دور بازگردند. احتیاطات بهداشتی مانند ماسک زدن، گذاشتن حائل میان شاگردان و سایر اقدامات فاصله‌گیری جسمی نیز رعایت می‌شوند.

کد خبر 639075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha