آژانس فضایی سرنشین‌دار چین اعلام کرد که فضانوردان ماموریت فضایی شنژو -۱۲ چین دوره قرنطینه خود را به پایان رسانده و اکنون دوره نقاهت/بهبودی خود را سپری می‌کنند.

فضانوردان چيني

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از چاینادیلی، آژانس فضایی سرنشین دار چین در یک بیانیه خبری گفت که نی هایشنگ، لیو بومینگ و تانگ هونگبو که از اعضای ماموریت شنژو-۱۲ هستند،  پس از به پایان رساندن دوران قرنطینه و از بین رفتن برخی اثرات فیزیکی ماموریت سه ماهه‌شان و انجام برخی آزمایش‌های پزشکی، اکنون حال بهتری دارند.

"لیو" و "تانگ" به همراه فرمانده این ماموریت به نام "نی هایشنگ" در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) برای انجام یک ماموریت سه‌ ماهه به ایستگاه فضایی "تیانگونگ" رسیدند و ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) نیز به زمین بازگشتند.

چین سه فضانورد را به ایستگاه فضایی خودش می‌فرستد

در این بیانیه به نقل از فضانوردان آمده است که آنها از خوشامدگویی مردم بسیار خشنود هستند و قصد دارند پس از پایان دوره نقاهت در یک کنفرانس خبری شرکت کنند تا تجربیات خود را با مردم به اشتراک بگذارند.

ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود پایان دهد. چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی تبدیل شود تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته‌ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می‌چرخد، ​​ایجاد کند. فضانوردان ماموریت شنژو-۱۲ در طول ماموریت سه ماهه خود تنها دو پیاده‌روی فضایی انجام دادند.

کد خبر 636430
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha