اگر هنگام قدم زدن درکوچه‌ها و خیابان‌ها به تابلوپرچمی‌های نصب شده در معابر دقت کنید با نام افرادی آشنا می‌شوید که در دوران هشت سال دفاع‌مقدس با نثار خون پاک‌شان حماسه آفریدند، محبوب خدا شدند و نام‌شان به‌عنوان «شهید» در جهان ماندگار و ابدی شد.

يعقوب هوشيار

همشهری آنلاین_مریم قاسمی: اما فراموش نکنیم که مسیر شهادت همیشه باز است و هر زمان که لازم باشد، هستند جوانان غیور و شجاعی که به تبعیت از همان آرمان‌های مقدس، سرباز سینه چاک وطن و دفاع از ناموس کشور می‌شوند و حماسه‌ای دیگر را خلق می‌کنند. اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه و پاسداشت خون شهدای معظم جزء مهم‌ترین وظایفی است که در دوران ثبات و آرامش کشورمان بیش از بیش احساس می‌شود.

اجرای طرح «معبرهای آسمانی» و نامگذاری معبری در محله ۱۷ شهریور و ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۸ به نام بلوار شهیدان «محمدجواد و هادی طارمی» از این دست برنامه‌هاست که یادآور حماسه‌های معنوی و شکوهمندکشور عزیزمان و تلنگری است که مبادا از راهی که شهدا برای‌مان هموار کرده‌اند ذره‌ای منحرف شویم.

اهالی محله ۱۷ شهریور، به‌ویژه هم‌محله‌ای‌های شهیدان طارمی، به‌صورت جمعی و انفرادی به محل برگزاری مراسم آمده و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی روی صندلی‌ها نشسته‌اند. در کنار آنها چهره‌های آشنایی همچون سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص)، «مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران، سرهنگ دوم پاسدار «علی‌اصغر صفری» فرمانده بسیج ناحیه مسلم‌بن‌عقیل، اعضای خانواده شهیدان طارمی، دکتر «یعقوب هوشیار» شهردار منطقه و معاونان و مدیران ستادی از جمله «امیرحسین عساری» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه، «یوسف عباسی» رئیس اداره امور ایثارگران شهرداری منطقه و «امیر محمدی» شهردار ناحیه ۴ به چشم می‌خورند.

  • امنیت و آرامش امروز را مدیون شهداییم (عکس دارد)

در گوشه‌ای از محل برگزاری آیین نامگذاری بلوار شهیدان طارمی موکب خدمت‌رسانی جنت‌الزهرا(س) توسط بسیجیان پایگاه بسیج و جمعی از بچه‌های محله راه‌اندازی شده و آنها با چای و شربت از شهروندان پذیرایی می‌کنند. نوجوانانی که سن و سال زیادی ندارند، اما در دوره‌های مختلف نشان داده‌اند که درک خوبی از ایثار و شهادت دارند و تلاش می‌کنند آرمان‌ها و مسیر مقدس شهدا را در زندگی‌شان پیش بگیرند.

«علی گل‌محمدی» از جوانان بسیجی منطقه، یکی از مهمانان برنامه درباره شور و شعفی که در نسل جدید شکل گرفته و با اشتیاق ازمنش شهدا الگوبرداری می‌کنند، صحبت می‌کند و می‌گوید: «با اینکه آنها وقایع زمان انقلاب و دوران هشت سال دفاع‌مقدس را درک نکرده‌اند، اما بزرگ شده این آب و خاک و پرورش یافته مکتب انقلاب هستند. برای همین است که غیرت، ایثار و از خودگذشتگی در رگ و جان‌شان ریشه دارد و سند این ادعا حضور پررنگ‌شان در محافل و مجالس معنوی است.» گل محمدی ادامه می‌دهد: «این نوجوانان به این درک رسیده‌اند که آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد حاصل خون شهداست و آنها نیز باید در هر شرایطی مدافع و محافظ آرمان‌های مقدس امام(ره) و شهدای گرانقدر کشورمان باشند.»

  • لاله‌رخان در هوای یار ثانیه‌ها شمرده‌اند

«معبرهای آسمانی» به یاد شهدا

آیین نامگذاری بلوار شهیدان طارمی و رونمایی از تابلو شهیدان سردار حاج «قاسم سلیمانی»، «محمدجواد و هادی طارمی» با حضور خانواده معظم شهیدان طارمی حال و هوای ویژه‌ای به محفل بخشیده است. پس از اجرای زیبای گروه سرود «نوید» که سرودشان مضمون ایثار و شهادت داشت، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) به‌عنوان سخنران پای میکروفون می‌رود.

او با خواندن این مصرع که" لاله‌رخان در هوای یار ثانیه‌ها شمرده‌اند" خاطره سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش را گرامی می‌دارد و در ادامه می‌گوید: «حاج قاسم پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) بود و سال‌ها انتظار شهادت در راه حق و حقیقت را داشت و به آرزوی دیرینه‌اش رسید. این شهید والامقام و عزیز کشورمان در طول زندگی پربرکتش شاگردان زیادی تربیت کرد که نمونه‌اش شهید «هادی طارمی» بود که در سخت‌ترین شرایط فرمانده‌اش را تنها نگذاشت و خون پاک و مطهرش را تقدیم انقلاب و اسلام کرد.»

سرهنگ دوم پاسدار علی‌اصغر صفری، فرمانده ناحیه بسیج مسلم‌بن‌عقیل به‌عنوان یکی دیگر از مهمانان برنامه پای‌تریبون می‌رود و برای دقایقی سخنرانی می‌کند. او از تلاش‌هایی که شهرداری منطقه برای اشاعه و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام می‌دهد قدردانی می‌کند و می‌گوید: «در دوره‌ای به سر می‌بریم که نسل جدیدمان تشنه یادگیری آموزه‌های ارزشمند دینی و معنوی است و برگزاری برنامه‌ای همچون «معبرهای آسمانی» و آیین نامگذاری بلوار شهیدان طارمی می‌تواند برای رسیدن به این هدف یاری‌مان کند. فراموش نکنیم که همین کودکان و نوجوانان هم‌محله‌ای که در این مکتب رشد می‌کنند در آینده به جوانان انقلابی، غیور و شجاع تبدیل می‌شوند و هرکدام پرچم خوش رنگ و مقدس کشورمان را به دست می‌گیرند و از آرمان‌های مقدس شهدا پاسداری می‌کنند.»

آیین نامگذاری بلوار شهیدان محمدجواد و هادی طارمی به خواست اهالی محله‌های شادآباد و ۱۷ شهریور و با تلاش معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۸ و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و همچنین همکاری بین‌بخشی اداره امور ایثارگران شهرداری منطقه، ناحیه ۴ و بسیج مسلم‌بن‌عقیل برگزار شد.

  • شهردار منطقه ۱۸ /کاری مهم‌تر از پاسداشت خون شهدا وجود ندارد
«معبرهای آسمانی» به یاد شهدا
یعقوب هوشیار/شهردار منطقه ۱۸

شهردار منطقه ۱۸ در این برنامه به اهمیت اشاعه فرهنگ ایثار را خاطرنشان و اظهار می‌کند: «کاری مهم‌تر و تأثیرگذارتر از شهادت و پاسداشت خون پاک شهیدان در جامعه وجود ندارد. ما در شهرداری به‌عنوان خدمتگزار مردم بر خود و همکاران‌مان فرض و واجب می‌دانیم که از همه توان و بضاعت‌مان برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس امام(ره) و شهدای والامقام استفاده کنیم.»

دکتر «یعقوب هوشیار» به آمار بالای شهدای منطقه در دوران‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع‌مقدس و مقطع حساس دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «این منطقه در دوران هشت سال دفاع مقدس، هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این امر وظیفه سنگین و مهمی را بر دوش مسئولان و همچنین شهرداری منطقه می‌گذارد تا با شناخت هرچه بیشتر جامعه و معرفی شهدا به نسل جدید بیش از گذشته تلاش کند. به جز این در این نقطه از شهر تهران میزبان ۱۸ خانواده معظم شهید مدافع حرم از جمله شهید «هادی طارمی» هستیم. خانواده‌هایی که چشم و چراغ محله و شهر هستند و به برکت وجود و دعای خیر آنها بسیاری از مشکلات و کمبودها برطرف خواهد شد.»

شهردار منطقه ۱۸ یکی از برنامه‌های مستمر و هدفمند در نواحی ۷ گانه را دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران می‌داند و در این‌باره می‌گوید: «ما به‌عنوان کوچک و خادم خانواده معظم شهدا آماده شنیدن رهنمودها و بیانات آنها در موضوعات مختلف هستیم و امیدواریم که بتوانیم خدمتگزار شایسته‌ای برای عموم شهروندان باشیم.»

کد خبر 635484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha